Autizmusban érintett fiatal tehetség grafikái fémjelzik a NUBU új albrendjének darabjait

2022. április 19. |

A®TYPICAL Nude by Nubu márkanév alatt mutatkozott be az az egyedi ruhakollekció, melyen a grafika egy autizmusban érintett fiatal alkotása. Az új márka tulajdonosai, Garam Judit és Buday Kollárik Tímea egy olyan víziót valósítottak meg, ahol a művészet és a dizájn összefonódik egy fontos üzenettel, társadalmi felelősségvállalással.

A nemzetközileg elismert és nemzetközi piacokon is forgalmazott, 2007-ben alapított NUBU divatmárka tulajdonosa, Garam Judit Buday Kollárik Tímeával karöltve egy új brandet keltett életre, mely márciustól az önálló webshop mellett az összes NUBU üzletben elérhetővé vált az egyedi ruhadarabok kedvelői számára. A hazánkban gyártott, magas minőségű, fenntartható alapanyagokból készült kényelmes, letisztult, különleges darabokat autizmusban érintett fiatal művészek által készített grafikák fémjelzik. A tervek szerint szezononként új grafikák kerülnek majd az izgalmas kollekció darabjaira.

autizmus-nubu-uj-kollekcio

Az első kollekció grafikáit a 16 éves, autizmusban érintett gimnazista fiú, Buday Bence készítette. Bence kései beszédfejlődése miatt kiskorától rajzain keresztül fejezte ki érzéseit. Minden rajzának mély üzenete van, a kollekció egyik grafikájának Stuck Words, azaz Bennragadt Szavak, másiknak pedig Hidden Sides, azaz Rejtett Oldalak címet adta. A különleges grafikákat a kollekció tervezője A betűt formázó dizájnelemekkel egészítette ki, mely a márka fő motívumává vált. A tulajdonosok nagyon fontosnak tartják a kifinomult, modern nőkön, férfiakon és fiatalokon keresztül a társadalom figyelmének ráirányítását a művészet támogatására és a másság elfogadására.

Az A®TYPICAL NUDE BY NUBU márka üzenete: az autizmus kreatív világának bemutatása, egymás elfogadásának, megértésének támogatása.

Buday Kollárik Tímea, az A®TYPICAL Nude by NUBU márka megálmodója és társtulajdonosa 2019-ben alapította meg Bencével közösen a Csudibogár Clubot, mely magasan funkcionáló, autizmussal élő 10-20 év közötti gyermekek és fiatalok közösségi tere, ahol megtalálhatják önmagukat, megismerhetik azokat, akik hozzájuk hasonlóak és barátokra lelhetnek egymás között. Az újonnan létrehozott márkával teret adnak ezen fiatalok kiteljesedésének, önmaguk kifejezésének, a Bence grafikáival fémjelzett kollekció minden darabjának kiskereskedelmi árából 5%-kal a Csudibogár Clubot támogatják a tulajdonosok.

Az új márkához és egyben az autizmusban érintett fiatalokkal szembeni társadalmi felelősségvállaláshoz több híresség is csatlakozott már nagykövetként: Árpa Attila, Bombera Krisztina, Epres Panni, Kárász Róbert, Király Linda, Kováts Adél és lánya Rozi, Rókusfalvy Lili, Süveg Márk (Saiid), Stohl Luca, Liptai Klaudia, Pataki Ádám és még sokan mások.

Olvass tovább!

Garam Judit, a NUBU alapítója: „Ne attól legyen értékes egy művész munkája, hogy már nincs, és többet nem tud alkotni”

Garam Judit, a NUBU alapítója: „Ne attól legyen értékes egy művész munkája, hogy már nincs, és többet nem tud alkotni”

Különcnek lenni néha igen kockázatos vállalkozás, főleg, ha olyan útra lépünk, amit csak kevesen tettek meg előttünk. Garam Judit, a NUBU divatmárka alapítója és tervezője pontosan ebben a helyzetben találta magát, amikor annak idején hátra hagyta a nemzetközi divatcégek világát, és megalapította saját márkáját, melyről az Erősebb Igen legújabb epizódjában mesélt Liebhaber Juditnak.

Szólj hozzá te is!

Még több Divat