A drága és pompás ékszerekre hatalmas a kereslet, a Business of Fashion és a McKinsey tanácsadó cég statisztikái alapján az iparág éves forgalma (az óragyártással együtt) meghaladja a 330 milliárd dollárt, amivel a luxusipar egyik kulcsfontosságú ágazata, ami a még a Covid okozta bizonytalan helyzet ellenére is növekvő tendenciát mutat. Mindennek fényében egyáltalán nem meglepő, hogy egymást érik a különböző divatházak luxus ékszerkollekciói, legyen szó a Louis Vuittonról, az Hermèsről, a Harry Winstonról vagy épp a Cartier-ről. Utóbbi nemrég dobta piacra Beautés du Monde kollekcióját, amely a brand védjegyévé váló precizitással és a luxusmárka jól ismert filozófiája mentén készült, miszerint az emberek tartós, szép és nemes ékszerekre vágynak, amelyek kiállják az idő próbáját, tulajdonosaikat akár évtizedeken keresztül is elkísérik.
„A második világháború után az ékszert a drágakövek felhalmozásának tekintették, és viselőjének társadalmi státuszával hozták összefüggésbe. Az elmúlt 40 évben azonban az ékszerek ismét a kulturális és művészi dimenziót hangsúlyozzák – magyarázza Pierre Rainero, a Cartier arculat-, stílus- és örökségigazgatója. – Meggyőződésem, hogy az ékszeripar aranykorát éljük” – mondja, és hozzáteszi, a Cartier ékszerek alapját az exkluzivitás, az örökkévalóság és a szépség jelenti, ami a legutóbbi kollekcióban is visszaköszön. A Beautés du Monde fő ihletője a világ szépsége, a természet pompája és annak furcsaságai voltak, legyen az a pillangó szárnyának szivárványszínű textúrája, a leguán pikkelye vagy épp a párduc, a kígyó és a krokodil bőre. A smaragdokból, korallokból és gyémántokból felépülő ékszerek önmagukban, de egymással kombinálva is hordhatók.
Forrás: Vogue Fotó: Cartier