Maros Márk az Óbudai Egyetem harmadéves építészmérnök hallgatója, mellette a WERK Akadémia divatszakértő és stylist szakán tanul. Az akadémia első félévének vizsgafeladata egy divatház reprezentálása volt egy kampányfotózáshoz keretein belül – mindezt magyar tervezők és second-hand üzletek kínálatából igyekeztek megvalósítani. A feladathoz csapatokat alkottak, Márk társa Póllai Lili volt.
„A Schiaparelli divatház stílusát kellett visszaadnunk a vizsgamunka során – meséli Márk. – A feladatot a divatház kutatásával kezdtük, több fő irányzatunkat és elképzeléseinket egy konzultáció során mutattuk be a mentorunknak, Csalár Bencének, akinek a segítségével eljutottunk a végleges elképzeléshez. A divatházat Elsa Schiaparelli 1927-ben alapította Párizsban, kezdetben kötött anyagokkal dolgozott, stílusában erőteljesen jelen volt a szürrealizmus és az excentrikus ábrázolás, amellyel magasan kiemelkedett az akkori és mindenkori divatiparból. A divatház jelenlegi art directora Daniel Roseberry, aki tökéletesen idézi meg az Elsa korszakot: jelen vannak a túlzások, monumentális elemek, a testrész groteszk ábrázolásai, a női elemek kihangsúlyozása. Mi ezekkel tudtunk a legjobban azonosulni, így ezt, a jelenlegi korszakot választottuk fő inspirációnak. A kollekcióira főképp az arany-fekete színek jellemzők, ez adta a fő irányt. Igyekeztünk a magyar tervezői darabok mellett second-hand darabokat is beválogatni, illetve a saját kreativitásunkat is belevinni a feladatba: díszítettünk például fekete bodyt arany festékkel, táskát kagylókkal.”
Stylist: Póllai Lili, Maros Márk
Fotó: Fábián Soma
Smink/haj: Pataki Anna
Modell: Bauer Bogi, Visage Models
Helyszín: AS12 workroom