A selfiek, azaz az önmagunkról készített fotók aranykorát éljük. A selfiezés olyannyira népszerű, hogy tavaly az év angol szavának nyilvánították az Oxford-szótár szerkesztői, azonban talán még soha nem volt olyan hasznos, mint most.
Ismered azt az érzést, mikor tanácstalanul ácsorogsz a próbafülkében, mert egyszerűen nem tudod eldönteni, hogy az a nadrág tényleg jól áll-e? Ráadásul legtöbbször amúgy is sokkal kevésbé bízunk a tükrökben, mint a jó barátnők vagy anyukánk véleményében. Mostantól azonban, a próbafülkékbe szerelt iPadek és persze a selfiezés segítségével azonnal kikérhetjük ismerőseink véleményét megvásárolandó szettünkről.
A próbafülkebeli selfiek úttörője nem más, mint a Chanel legendás tervezőzsenije, Karl Lagerfeld, aki egyik londoni üzletét már fel is szerelte az internetkapcsolattal ellátott iPadekkel. A készülék segítségével az elkészült fotókat azonnal megoszthatjuk Facebookon, Twitteren, vagy elküldhetjük e-mailben, sőt, még Karl kedvenc filtereivel is megbolondíthatjuk a képet.
Korábbi „okos” próbálkozások
Természetesen a technika nem először áll a divat szolgálatába. A Burberry divatház interaktív tükröket szereltetett fel üzleteibe, melyek a ruhákon található mikrochipekre reagálnak, így megtudhatunk minden információt a választott darabról, és egy videóban még azt is megnézhetjük, hogyan mutat a kifutón.
A divatház nyitott egy digitális manikűr bárt is, ahol a vásárlók először virtuálisan „felpróbálhatják” a megfelelő körömlakkot és körömformát, hogy később biztosan elégedettek legyenek a választással.