Miért éppen Norvégia – 5 tipp egy üdítő nyaraláshoz

2014. július 23.
Valljuk be, Norvégia ritkán jut eszünkbe, ha az esélyes nyaralási úti célokat vesszük sorra. Pedig tenger, napsütés és fagyi itt is van – nem beszélve a hihetetlen szépségű természeti tájakról. Íme, öt meggyőző érv Norvégia mellett.

1. Fehér éjszakák

Előttünk az éjszaka! Minél északabbra haladunk, annál tovább marad fenn a nap. Nyár közepén hetekig egész éjjel világos van. Használjuk ki, és járjuk minél tovább az utcákat, szívjuk magunkba a városok hangulatát. Számtalan szórakozóhely közül választhatunk, a norvégok segítőkészek, és szinte mindenki beszél angolul.

Kjeragbolten, az edzett mászók kedvence

2. Fjordok varázslatos világa

Ha Norvégia, akkor fjordok… ezek az egyedülálló természeti képződmények sok ezer kilométeren keresztül húzódnak a partok mentén, mélyen benyúlva a szárazföldbe. Akár alulról, hajóról tekintünk fel rájuk, akár fentről lefelé, egy-egy csúcsról, lélegzetelállító látványban lesz részünk. Érdemes mindkettőt kipróbálni. A legszebbek közé tartozik a Geiranger és a Lyse fjord. Utóbbi mentén található Norvégia két leghíresebb kirándulóhelye: az alig két órás túrával elérhető Prédikálószék (Preikestolen), illetve a 6-8 órás erőteljesebb mászást igénylő Kjeragbolten, ami úgy fest, mintha két szikla közé egy szilvás gombóc szorult volna. A fényképezőgép mellé bátorságot feltétlen csomagoljunk!

Djupvatnet-tó megér pár extra kilométert

3. Holdbéli tájak

Szabálytalanul kanyargó szűk kis utak vezetnek a legszebb tájakon át, ahol a térerő fogalma még ismeretlen, autósokkal is csak elvétve találkozni, és a napsütésben összefüggő hótakaró szikrázik az út mentén. Ha tehetjük, béreljünk autót, majd vágjunk át az Alesund és Bergen közötti belső vidéken: csodáljuk meg az érintetlen Djupvatnet tavat Romsdal felé menet, a Briksdal gleccsert Oldentől nem messze, vagy a méltóságot sugárzó Trollok Falát! Ha időnk engedi, érdemes végigvezetni az Atlanti-óceán szigetei között tekergő Atlantic Road-on, melynek híres csavart hídja számos képeslapról visszaköszön.

Bergeni látkép a kikötőre

4. Mesés városok

Bergen, Stavanger, Trondheim… napokat lehetne tölteni ezekkel a különleges múlttal rendelkező kis kikötővárosokban. Bergen folyton nyüzsgő piacán előttünk készül óhajunk szerint bármilyen friss halétel, a kikötőben szaxofonmuzsika szól, a város tetejére vezető felvonó pedig hihetetlen panorámával ajándékoz meg. Stavangerben egész éjjel pezseg az élet, a város szinte valamennyi fiatalja a parti szórakozóhelyeken gyűlik össze, közben óriás tengerjárók úsznak be a kicsiny kikötőbe. Trondheim, az egykori főváros számos történelmi látnivalót kíván, és itt található a világ egyik első biciklisliftje is. De ne feledkezzünk meg Osloról sem: ha már ott járunk, nézzük meg az őrségváltást a királyi palota előtt, kukkantsunk be a Nobel Béke Központ időszakos kiállítására (felejthetetlen), vagy sétáljunk fel a jégtömbre emlékeztető új operaház tetejére, és gyönyörködjünk onnan a városban.

5. Sajttorta és eper

Szinte hihetetlen, de igaz: a világ legfinomabb epre Olden tóvidékéről származik! Nemcsak szemet gyönyörködtető, de rendkívül zamatos is! Ha utunk arra visz, feltétlen vásároljunk a helyi őstermelőktől. Ugyancsak bárhol érdemes kipróbálni a norvég sajttortát: páratlan ízélményt nyújt. Garantáltan sokáig nem fogjuk elfelejteni.

+1. Víz, víz, víz

Bár az idő rendszerint jóval hűvösebb, mintha Dél-Európa felé vettük volna az irányt, előfordulhat, hogy kánikulával is találkozunk: ilyenkor nincs is üdítőbb, mint egyet csobbanni a számtalan víz egyikében. Türkiz patakok, mélykék tengerszemek, zuhogó vízesések, békés gleccsertavak… csak győzzünk választani!