Miért éppen Norvégia – 5 tipp egy üdítő nyaraláshoz

2014. július 23. |

Valljuk be, Norvégia ritkán jut eszünkbe, ha az esélyes nyaralási úti célokat vesszük sorra. Pedig tenger, napsütés és fagyi itt is van – nem beszélve a hihetetlen szépségű természeti tájakról. Íme, öt meggyőző érv Norvégia mellett.

1. Fehér éjszakák

Előttünk az éjszaka! Minél északabbra haladunk, annál tovább marad fenn a nap. Nyár közepén hetekig egész éjjel világos van. Használjuk ki, és járjuk minél tovább az utcákat, szívjuk magunkba a városok hangulatát. Számtalan szórakozóhely közül választhatunk, a norvégok segítőkészek, és szinte mindenki beszél angolul.

Kjeragbolten, az edzett mászók kedvence

2. Fjordok varázslatos világa

Ha Norvégia, akkor fjordok… ezek az egyedülálló természeti képződmények sok ezer kilométeren keresztül húzódnak a partok mentén, mélyen benyúlva a szárazföldbe. Akár alulról, hajóról tekintünk fel rájuk, akár fentről lefelé, egy-egy csúcsról, lélegzetelállító látványban lesz részünk. Érdemes mindkettőt kipróbálni. A legszebbek közé tartozik a Geiranger és a Lyse fjord. Utóbbi mentén található Norvégia két leghíresebb kirándulóhelye: az alig két órás túrával elérhető Prédikálószék (Preikestolen), illetve a 6-8 órás erőteljesebb mászást igénylő Kjeragbolten, ami úgy fest, mintha két szikla közé egy szilvás gombóc szorult volna. A fényképezőgép mellé bátorságot feltétlen csomagoljunk!

Djupvatnet-tó megér pár extra kilométert

3. Holdbéli tájak

Szabálytalanul kanyargó szűk kis utak vezetnek a legszebb tájakon át, ahol a térerő fogalma még ismeretlen, autósokkal is csak elvétve találkozni, és a napsütésben összefüggő hótakaró szikrázik az út mentén. Ha tehetjük, béreljünk autót, majd vágjunk át az Alesund és Bergen közötti belső vidéken: csodáljuk meg az érintetlen Djupvatnet tavat Romsdal felé menet, a Briksdal gleccsert Oldentől nem messze, vagy a méltóságot sugárzó Trollok Falát! Ha időnk engedi, érdemes végigvezetni az Atlanti-óceán szigetei között tekergő Atlantic Road-on, melynek híres csavart hídja számos képeslapról visszaköszön.

Bergeni látkép a kikötőre

4. Mesés városok

Bergen, Stavanger, Trondheim… napokat lehetne tölteni ezekkel a különleges múlttal rendelkező kis kikötővárosokban. Bergen folyton nyüzsgő piacán előttünk készül óhajunk szerint bármilyen friss halétel, a kikötőben szaxofonmuzsika szól, a város tetejére vezető felvonó pedig hihetetlen panorámával ajándékoz meg. Stavangerben egész éjjel pezseg az élet, a város szinte valamennyi fiatalja a parti szórakozóhelyeken gyűlik össze, közben óriás tengerjárók úsznak be a kicsiny kikötőbe. Trondheim, az egykori főváros számos történelmi látnivalót kíván, és itt található a világ egyik első biciklisliftje is. De ne feledkezzünk meg Osloról sem: ha már ott járunk, nézzük meg az őrségváltást a királyi palota előtt, kukkantsunk be a Nobel Béke Központ időszakos kiállítására (felejthetetlen), vagy sétáljunk fel a jégtömbre emlékeztető új operaház tetejére, és gyönyörködjünk onnan a városban.

5. Sajttorta és eper

Szinte hihetetlen, de igaz: a világ legfinomabb epre Olden tóvidékéről származik! Nemcsak szemet gyönyörködtető, de rendkívül zamatos is! Ha utunk arra visz, feltétlen vásároljunk a helyi őstermelőktől. Ugyancsak bárhol érdemes kipróbálni a norvég sajttortát: páratlan ízélményt nyújt. Garantáltan sokáig nem fogjuk elfelejteni.

+1. Víz, víz, víz

Bár az idő rendszerint jóval hűvösebb, mintha Dél-Európa felé vettük volna az irányt, előfordulhat, hogy kánikulával is találkozunk: ilyenkor nincs is üdítőbb, mint egyet csobbanni a számtalan víz egyikében. Türkiz patakok, mélykék tengerszemek, zuhogó vízesések, békés gleccsertavak… csak győzzünk választani!

Szólj hozzá te is!

Még több Életmód

Miért vagyunk az internetes személyiségtesztek megszállottjai? enneagram

Miért vagyunk az internetes személyiségtesztek megszállottjai?