A Játékkollekció meglehetősen kilóg a színes, csillogó, tökéletes világot tükröző játékok sűrűjéből szokatlan, nyers hatású csomagolásával, és leginkább a benne található puritán, fura külsejű játékokkal. Épp ez a kontraszt teszi fel a kérdést, vajon mit keres az álomvilágot megtestesítő játéküzletek polcain ez a különös kollekció. Ezzel a sokkhatással szándékozunk felhívni a problémára az emberek figyelmét. A kampány elsődleges célja a tudatformálás: hogy a felnövő 8-12 éves generáció érzékennyé váljon gyerektársaik sorsára, és lehetőségeik szerint osztozzon is benne. A kampány másik célja, hogy pénzt gyűjtsön a Családok Átmeneti Otthonában élő gyermekek számára, egy-egy Basico darab jelképes megvásárlásával.
A Basico Játékkollekció megtekinthető országszerte a Játéksziget üzleteiben, a program elérhető a basico.hu weboldalon, illetve a témához kapcsolódó fórum a facebook.com/basicotoys oldalon követhető nyomon.
“Minden gyerek otthonában legyen játék. Ez a célunk, de ehhez hosszú az út. Sokaknak szobányi, másoknak egyetlen egy játék sem jut. A kampány során több fórumot teremtünk arra, hogy nehéz kérdésekre adjunk választ: hány éves kortól tudunk beszélni gyermekeikkel nehezebb sorsú gyerektársakról; hogyan viselkedjünk szülőként olyan helyzetben, mikor tudjuk, gyermekünk szegény társai javára megválhatna egy-egy játékától, és a sor hosszú” – mondta Győri-Dani Lajos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat ügyvezető alelnöke.