Túl a nyári fast fashion üzletek leárazásain, néhány basic vagy éppen extravagáns, egynyári fazonokkal gazdagabban, de az plázákkal egyre kevésbé kibékülve búcsúzom a nyártól. A maratoni sales délutánok után többek közt olyan kérdések fogalmazódtak meg bennem, hogy miért nincs az, egyébként négyemeletes kedvenc boltomban mosdó – miközben lenne rá igény, ha valaki például hozzám hasonlóan három körben látogatja meg minden szint próbafülkéjét – , a végső napokon miért van minden világos felsőrész összealapozózva, és miért nem áll úgy egyik nyári ruha sem, ahogy az a kampányfotókon kinéz. Szerencsére a tudatos életmódváltást a fenntartható vásárlás fejezetével is elkezdhetjük, amelyre tökéletes helyszín Nanushka budapesti üzlete és kávézója.
Arról már sokat írtunk, hogy miért érdemes négy fast fashion darab helyett egy tervezői kezek által megálmodott és tudatosan létrehozott ruhadarabra áldozni, ám a Nanushka legújabb üzletében ennél sokkal többről van szó. A belváros szívében maradva, a Bécsi utcában nyílt meg Sándor Szandra legújabb bázisa, amely korántsem csak a ruhákról szól. A kreatív csapat célja egy új hagyomány megalkotása, az élményszerű vásárlás. A világos, berlini loft lakásra emlékeztető üzlet teret ad a „lassulásra”, azt üzeni, hogy merjünk bemenni, nézelődni, vagy akár csak leülni egy fotelbe, és felütni valamelyik magazint a polcról egy kávé mellett.
Ahogy a ruháknak, úgy az itt kérhető speciality kávéknak is történetük van, a profi és lehengerlően készséges baristáktól pedig mindent megtudhatunk, amit például a pörkölésről, fogyasztási szokásokról vagy akár a filter kávé különleges elkészítési technikáiról tudni érdemes.
Friss filterkávémmal egy otthonos tonettszékben ismerkedtem, és végre megértettem, hogy miért „tiltják” meg bizonyos újhullámos kávézókban a cukor hozzáadását a kávéhoz.
Így készült az első filter kávém… kattints a galériára!
Az üzletet egyébként maga Sándor Szandra, a márka alapító tervezője, Baldaszti Péter társtulajdonos, és az Urba építésze, Lengyel Marci közösen álmodták meg, inspirációs forrásként pedig egzotikus utazásaik és a Nanushka által közvetített életérzés szolgált. A kollekciókban is felfedezhető minták olykor a puffok huzatán is visszaköszönnek, a kényelmes, barnás fotelek pedig elképesztően menőn mutatnak a bontott téglafal és legújabb elő-őszi kollekció darabjai között.
A slow életmód jegyében itt tényleg nem kell sietnünk, a csapat célja éppen az, hogy ha ahhoz van kedvünk, itt akár egy könyvvel a kezünkben is elüthetjük az időt, senki nem fog csúnyán nézni érte. És még mosdóba is el tudunk menni az emeleten!
Kiknek ajánljuk: elsősorban a slow life képviselőinek, vagy azoknak, akik szívesen kipróbálnák, hogy milyen úgy vásárolni, hogy a nézelődés folyamata élményszámba megy.
Mikor: minden nap nyitva vannak, hétfőtől szombatig 10:00-20:00-ig, vasárnap 18:00 óráig tudunk kávézni, vásárolni vagy csak chillezni egy igazán inspiráló helyen.
Árfekvés: még tart a leárazás az üzletben!
Marie Claire plusz: Nanushka ruháiba természetesen már évek óta szerelmes vagyok, a konformista, praktikus, mégis klasszikusan elegáns szabásvonalak és a vegán bőrből készült ruha pedig egy a sok közül, amelyre érdemes gyűjteni. Emellett az Awaken pörkölőből származó kávék és az üzletben érezhető illatok pedig ugyancsak megérnek egy misét. Ilyen a Nanushka legújabb flagship store-ja, szinte minden érzékünkre hat, így emeli a vásárlás élményét egy egészen új szintre.
További képekért kattints a galériára!
Szöveg és fotók: Bodnár Zsófi