Díjnyertes betonlapokkal lehet stílusos az otthonunk

2018. november 17.
A végtelen kombinációs lehetőséget kínáló TRE betonlap megkapta a BIG SEE design-díjat Ljubljanában, az október 16. és november 23. között rendezett Design Hónap részeként. Az Európa 18 dél-keleti országát összefogó, frissen indult BIG SEE eseménysorozat célja az Olaszországtól Romániáig terjedő régió kreatív iparágának fellendítése, a gazdaság és a design különböző területein tevékenykedő szereplők összekötése, az egészséges verseny és az innováció támogatása.

A TRE moduláris betonlap kollekció egy fiatal magyar designcég, a Next Ship munkája, ami a kortárs betonburkolatokkal foglalkozó KAZA számára készült. Négyféle háromszög alakú elemből áll, amik többféle izgalmas geometrikus mintázatban kombinálhatók beltéri falfelületeken. A fényesre csiszolt lapok különböző színekben és vastagságban elérhetők, így a vele dolgozó belsőépítészek és építészek tetszésük szerint játszhatnak a színekkel, mintákkal, mélységekkel és fényekkel.

A TRE korábban elnyert három rangos nemzetközi díjat, elsőként a több mint hatvan éves múltra visszatekintő, német központú iF design díjat, amiért ötven ország tervezői versengenek. 2017-ben a világ egyik legismertebb nemzetközi design versenyén, az A’ Design Award & Competition-ön választották a legjobbak közé. A világ legbefolyásosabb, éttermeket és bárokat tervező belsőépítészei a Restaurant & Bar Product Design Awarddal ismerték el a TRE koncepcióját. A TRE lapjaival Los Angelestől London át Japánig a világ számos pontján lehet találkozni lakóépületek, üzletek és irodák falain, itthon többek között a lapokat forgalmazó pointOne Belsőépítészeti Központban láthatók testközelből.

A Next Ship egy itthon még ismeretlen, feltörekvő designcég, amely nagyrészt nemzetközi ügyfelekkel dolgozik. 2014-ben alapította Fignár Levente és Robák Dávid, hogy olyan munkákkal foglalkozhassanak, amikben nem kell kompromisszumot kötniük magukkal. Így a multinacionális vállalatok promóciós kampányai helyett olyan frissen induló vagy megújuló vállalatok megjelenését segítik a világpiacon, akiknél csak a korszerű, tetszetős forma és az átgondolt és jól kivitelezett kommunikációs stratégia hiányzik a sikerhez. A specialitásuk a brandépítés és formatervezés, és különösen erősek geometrikus mintákban. A Tre mellett sokféle izgalmas formavilágú fali betonlapot terveztek, a Sternhagennek létrehozott fürdőszobakollekciójuk pedig az európai designt egyesíti az indiai motívumvilággal.

Az indulás évében a londoni 100% Design kiállításon mutatkozott be az egyik első munkájuk, ahol a megnyitó előtti órákban még azzal szemesültek, hogy a nagy munkával felépített standról elkezdtek lepotyogni a betonlapok. Rá egy évre már vörös szőnyeggel és saját sofőrrel várták őket Indiában, és mostanra a munkáik olyan nemzetközi design oldalakon jelentek meg, mint a Fubiz vagy az Architonic. Hamarosan megjelenik az első saját termékkollekciójuk, a játékos mintákra, vidám színekre és szeretnivaló állatfigurákra építő Vāyāge. A márka maga kis mikrovilága a vizualitás mellett a zenére is kiterjed, az egyedi tervezésű ruhadarabokat, kiegészítőket és lakberendezési tárgyakat összekötő minták mindegyikéhez saját hangulatfestő elektronikus zenéket írnak.