Feltörekvők: a MOJO elektronikai márka magyar alapítója

2019. április 30. |

Mátrai Miki eredeti végzettsége szerint fotós, a fotózás révén került a reklámvilágba is 16 éve: 11 évig a Friendly reklámügynökség alapítója és kreatív igazgatója volt. Az idei évtől viszont hivatalosan is kiszállt, és már csak a MOJO márka termékfejlesztésével és márkaépítésével foglalkozik.

Milyen indíttatásból született meg a MOJO, miért szerettél volna ezzel foglalkozni?

Már kisgyerekként teljesen oda voltam az elektronikai kütyükért, érdekelt hogy miként tud egy eszköz hasznos kiegészítője lenni az emberek mindennapi életének. Nagyon érdekelt a termékgyártás folyamata, az hogy egy ötletből, milyen lépések mentén lehet egy kézzel fogható eszközt legyártani. Az ügynökségemmel hosszú éveken keresztül nagy nemzetközi elektronikai márkák (Nikon, Samsung, Fuji) hazai és regionális kommunikációjáért feleltünk. Számtalan alkalommal lehetőségünk volt gyárakat látogatni és belelátni a termékfejlesztés folyamatába, ez felnőttként még nagyobb hatással volt rám. Olyannyira, hogy 2010-ben elhatároztam, hogy elkezdem tudatosan megismerni és megtanulni ezt a világot, ezért elutaztam Ázsiába, azon belül is Kínába, ahova azóta is évente 4-5 alkalommal visszajárok. A reklámok által sugallt, fals illúzióvilággal egyre kevésbé tudtam azonosulni és mindig azon gondolkoztam, hogy miként lehetne értéket teremtve márkát építeni. Mindezek mellett, az is megfogalmazódott számomra, hogy sokkal jobban hiszek az erőszakos, multi szemléletű kommunikáció helyett egy személyesebb, őszintébb kommunikációs stílusban, ami inkább barátként tekint a fogyasztókra, nem pedig egy rubrikaként az excel táblában. Az ügynökségi világban számtalan tehetséges hazai alkotóval, kreatív gondolkozóval dolgoztunk együtt és pont azon álmodoztam, hogy mennyire izgalmas lenne velük közösen egy márkát felépíteni, amikor az egyetlen megkötés az, hogy amit létrehozunk arra mindenki büszke legyen és maga a folyamat minden pontja is élvezettel teljen. Ez lett a MOJO.

Miket árultok pontosan?

Főképp elektronikai eszközöket, első termékeink hordozható bluetooth hangfalak voltak, de ma már közel 25 különböző eszközt gyártunk, a speciális töltőkábeltől kezdve a prémium bluetooth DJ fejhallgatóig. Vásárlóinkkal folyamatosan szoros kapcsolatot ápolunk, így az új termékeink fejlesztésébe már kezdetektől fogva bevonjuk őket. Az így megszületett új MOJO termékek közös, a fogyasztói igényekre reflektáló eszközök

Megszületett itthon az ötlet, hol zajlik a gyártás?

Ez egy eléggé összetett folyamat, hiszen az első termékeink valóban nem itthon készültek. Viszont a kezdetektől fogva azon dolgoztunk, hogy a MOJO minden szempontból hazai márka legyen. Most már büszkén kijelenthetjük, hogy az idei évtől a termékeink nagy részét már itthon szereljük össze. Igaz ezzel bonyolítjuk a helyzetünket, de ugyanakkor nagyon nagyon örömmel tölt el, hogy minden termékünket itthon, szinte egyenként szereljük már. Ezáltal is tudjuk garantálni a magas minőségű termékeket, mert minden folyamatban aktívan részt veszünk, és az a termék, amit a fogyasztó megvásárol garantáltan a legjobb minőségű.

Egyébként nehezen találtátok meg a gyártót?

Az elmúlt közel 9 évet ezzel töltöttem, nem egy egyszerű történet, de legalább tele van kihívásokkal! Nem is a gyárak megkeresése volt a nagy falat, hanem a bizalom, a tiszta, mindenki számára érthető kommunikáció, a folyamatosság kiépítése. Ázsia teljesen más világ, más kultúra, más ízlés, más szempontrendszer, ezt kellett megtanulnunk összehangolni. Ehhez egy elkötelezett csapatot hoztunk létre, akik napi szinten járják az alkatrészgyártó partnereinket. Már több tucat gyárral dolgozunk együtt, akik az apró alkatrészektől kezdve, az akkumulátoron át egészen a bluetooth chipig mindent egyedileg gyártanak nekünk. Sőt, vannak hazai gyártó cégek is akik szinten nekünk dolgoznak már.

Miben különböznek a Ti termékeitek a nagy elektronikai üzletekben találhatóaktól?

A termékeink nagy részét egyedileg, kézzel szereljük össze, kerüljük a gépi automatizálást, így 100%-os minőségi garanciát tudunk biztosítani a vásárlók számára ebből adódóan nálunk nem igazán fordul elő hibás vagy rossz minőségű termék. Egyre több termékünket doboz nélkül, műanyag és papír felhasználása nélkül értékesítjük, így a fogyasztók olyan tartóban, táskában kapnak tőlünk, melyek megvédik a terméket és a vásárlás által nem keletkezik felesleges hulladék. Annak ellenére, hogy a termékeink nem tömeggyártásban készülnek, mégis mindenki számára elérhetõ fogyasztói áron kínáljuk. Bár sok megkeresést kapunk viszonteladóktól, de még ragaszkodunk a kizárólagos webes értékesítésünkhöz.

Hányan dolgoznak most a csapatban?

Nem szabad elfelejteni, hogy eléggé startup állapotban vagyunk még! Folyamatosan bővülünk, növekszünk. Jelenleg 8 kollegával dolgozunk napi szinten. Most mindenki csinál mindent. Pont a hatékonyság érdekében minden komolyabb döntésbe bevonjuk a csapatot, annak érdekében, hogy minden szempontból a legjobb döntést hozzuk. Legyen szó akár új termékfejlesztésről vagy együttműködésről, marketing aktivitásról. A fő irányvonalakat korábban én terveztem, ami inkább egy intuítiv folyamat volt. Ahol csak lehetőségünk van rá több profi hazai szakembert vonunk be a termékek megtervezésébe.

Látom sok ismert magyar ember is szereti a dolgaitokat, kik ezek?

Járva a világot, mindig rá kell jönnöm arra, hogy itthon hihetetlenül tehetséges kortárs alkotóink vannak. Akik számtalan művészeti ágban kimagasló értéket teremetenek. Személyes felelősségemnek és küldetésemnek tartom azt, hogy ezek a művészek bemutatkozzanak nálunk és megismertessük őket a MOJO követőivel. Így elsősorban a kommunikációnkban velük készítünk közös aktívitásokat, de hamarosan egy közös platformot is létre fogunk hozni, ahol általuk tervezett egyedi kapszulakollekciók is elérhetőek lesznek.

PandArte

Szólj hozzá te is!

Még több Életmód

Period poop: a jelenség, amiről annyira nem beszélünk, hogy magyarul még neve sincs menstruáció

Period poop: a jelenség, amiről annyira nem beszélünk, hogy magyarul még neve sincs