Több ezer év után fém keretekben tartott lufikként térnek vissza az ősi Vénusz-szobrok, melyek közül a legismertebb darab a willendorfi Vénusz. A különleges projekt mögött egy izraeli dizájnerpáros, Naama Steinbock és Idan Friedman, vagyis a Reddish Studio áll, akik székhelyük után Venus of Jaffa (jaffai Vénuszok) névre keresztelték a szériát.
Az alkotók játékos gesztussal idézték meg a prehisztorikus szobrokat: a földszínű lufik egyszerre utánozzák a női test telt volumenjeit, miközben a profán alapanyag humorral csavar az ősi tárgyak szakralitásán. A több ezer év óta létező, a női testet és annak teremtő erejét ünneplő szobrokkal szemben ugyanis ezek a konstrukciók nagyon is ideiglenesek, hiszen a lufik egy idő után kipukkadnak, csonka fémvázat hagyva csak maguk után.
A fémkeretből kitüremkedő lufik képesek alig néhány domborulattal megidézni a női test jellegzetes formáit, így a széria méltó – modernizált – ünneplése lehet a női test sokféleségének és a női erőknek.
Forrás: MyModernMet