- Ezzel a mondattal rázhatod le örökre a telemarketingeseket.
- Az emberek 97 százalékát idegesíti egy felmérés szerint a telemarketingesek és ügynökök hívása.
- Hogyan kezeljük helyesen a telemarketingesek hívását?
Nem csoda, hogy idegesítenek a telemarketingesek. Senki sem szereti, ha csak úgy hívogatják, kérés nélkül. Ez derült ki abból a felmérésből is, mely szerint az emberek 97 százaléka szerint a telemarketingesek kapcsolatfelvétele zavaró.
Az okostelefonok egy része már kiszűri a kéretlen és reklám jellegű hívásokat, gyanús telefonszámokat. Ám még így is szép számmal jutnak át a telemarketinges hívások, hiába tiltjuk le időről időre a telefonszámokat. De mit tehetünk még, hogy végre ne zaklassanak a telemarketingesek és közvéleménykutatók? Mit tegyünk, szakítsuk meg azonnal a hívást, ha kiderül, ki telefonált? Vagy mondjunk valamit?
Mit tegyünk, hogy ne hívjanak a telemarketingesek?
Először is fontos tudnunk, mi alapján hívnak pont minket a telemarketingesek, közvéleménykutatók. Ha ezt tudjuk, néhány bevált módszerrel elkerülhetjük, hogy legközelebb is keressenek.
- Ne tegyük le a telefont, mert így azt jelzi a telemarketingesnek, hogy nem ért el minket, így később újra próbálkozik majd.
- Ne mondjunk semmi tényszerűt magunkról (életkor, munka, iskolázottság stb.), mert így nem tudják, hogy olyan személlyel beszélnek-e, aki a kívánt csoportba esik. Illetve így nem tudnak hozzáadni egyetlen adatbázisukhoz sem, hogy legközelebb keressenek, ha pont megfelelő alanyok vagyunk.
- Ne válaszoljunk a telemarketinges kérdéseire, mert azt gondolja, hogy érdekel a mondandója.
- Ne keressünk kibúvókat, mert a telemarketingesnek úgyis mindenre van egy válasza. A „nincs időm” sem jó válasz, mert így később újra visszahív.
„Köszönöm, nem érdekel”
De akkor mit mondjunk a telemarketingesnek, hogy egyszer és mindenkorra lerázzuk? Azon túl, hogy félrerakjuk a telefont, hagyjuk beszélni a telemarketingest, mi pedig folytatjuk azt, amit a hívás előtt is csináltunk éppen, és megvárjuk, míg a hívó magától leteszi.
- Az első és legjobb megoldás, ha egyszerűen megköszönjük és azt mondjuk, nem érdekel.
- A második legjobb válasz, ha azt mondjuk, hogy rossz számot hívtak.
- Vagy azt, hogy ez egy céges szám, és nincs felhatalmazásunk eljárni erről a számról.
Forrás: L’Édition du Soir Fotó: Unsplash