Ha ezt mondod a telemarketingesnek, sohasem hív fel többé

2025. január 16.
A telemarketingesek ideje úgy tűnik, soha nem jár le. Még mindig rengeteg hívást kapunk, hogy eladjanak nekünk biztosítástól az előfizetésig bármit. Sőt, egyre több a csaló telefonáló is. Mit tegyünk, hogy soha többé ne hívjanak fel? Van olyan varázsmondat, amivel elérhetjük, hogy többé ne keressenek a telemarketingesek?
Telemarketinges telefon hívására ezt válaszold
  • Ezzel a mondattal rázhatod le örökre a telemarketingeseket.
  • Az emberek 97 százalékát idegesíti egy felmérés szerint a telemarketingesek és ügynökök hívása. 
  • Hogyan kezeljük helyesen a telemarketingesek hívását?

Nem csoda, hogy idegesítenek a telemarketingesek. Senki sem szereti, ha csak úgy hívogatják, kérés nélkül. Ez derült ki abból a felmérésből is, mely szerint az emberek 97 százaléka szerint a telemarketingesek kapcsolatfelvétele zavaró.

Az okostelefonok egy része már kiszűri a kéretlen és reklám jellegű hívásokat, gyanús telefonszámokat. Ám még így is szép számmal jutnak át a telemarketinges hívások, hiába tiltjuk le időről időre a telefonszámokat. De mit tehetünk még, hogy végre ne zaklassanak a telemarketingesek és közvéleménykutatók? Mit tegyünk, szakítsuk meg azonnal a hívást, ha kiderül, ki telefonált? Vagy mondjunk valamit?

Mit tegyünk, hogy ne hívjanak a telemarketingesek?

Először is fontos tudnunk, mi alapján hívnak pont minket a telemarketingesek, közvéleménykutatók. Ha ezt tudjuk, néhány bevált módszerrel elkerülhetjük, hogy legközelebb is keressenek.

Nem jó módszer, ha azonnal letesszük, amikor egy telemarketinges vagy közvéleménykutató hív

Nem jó módszer, ha azonnal letesszük, amikor egy telemarketinges vagy közvéleménykutató hív

  1. Ne tegyük le a telefont, mert így azt jelzi a telemarketingesnek, hogy nem ért el minket, így később újra próbálkozik majd.
  2. Ne mondjunk semmi tényszerűt magunkról (életkor, munka, iskolázottság stb.), mert így nem tudják, hogy olyan személlyel beszélnek-e, aki a kívánt csoportba esik. Illetve így nem tudnak hozzáadni egyetlen adatbázisukhoz sem, hogy legközelebb keressenek, ha pont megfelelő alanyok vagyunk.
  3. Ne válaszoljunk a telemarketinges kérdéseire, mert azt gondolja, hogy érdekel a mondandója.
  4. Ne keressünk kibúvókat, mert a telemarketingesnek úgyis mindenre van egy válasza. A „nincs időm” sem jó válasz, mert így később újra visszahív.

„Köszönöm, nem érdekel”

De akkor mit mondjunk a telemarketingesnek, hogy egyszer és mindenkorra lerázzuk? Azon túl, hogy félrerakjuk a telefont, hagyjuk beszélni a telemarketingest, mi pedig folytatjuk azt, amit a hívás előtt is csináltunk éppen, és megvárjuk, míg a hívó magától leteszi.

  • Az első és legjobb megoldás, ha egyszerűen megköszönjük és azt mondjuk, nem érdekel. 
  • A második legjobb válasz, ha azt mondjuk, hogy rossz számot hívtak.
  • Vagy azt, hogy ez egy céges szám, és nincs felhatalmazásunk eljárni erről a számról.

Forrás: L’Édition du Soir Fotó: Unsplash


Életmód