Formáld a divatot!

2013. augusztus 22.

Az év fiatal divattervezője pályázat zsűritagjai mind elkötelezett hívei a magyar divatnak, és figyelemmel kísérik a hazai dizájnerek munkásságát. Idei hívószavunk az alakformálás – méghozzá a szabásvonalak, a színek, a sajátos anyaghasználat segítségével.

Pataki Ági – producer
Abszolút a magyar divat pártján állok, és nagyon drukkolok a tervezőknek. Ezért is örülök ennek a pályázatnak, mert a hazai dizájnerek is meg tudják mutatni: képesek arra, amire tőlünk nyugatabbra képesek, csak kevesebb terük, lehetőségük van. Az alakformálás talán az egyik legizgalmasabb, ma megfigyelhető divattrend: bámulatos, hogy egy-egy kreáció mit képes kihozni egy nőből. Kívánom a tervezőknek, hogy gyönyörű, újszerű és minél ötletesebb ruhákkal tudjanak pályázni, amelyek a kifutón is remekül mutatnak.

Füzes Eszter – a USE Unused dizájnere
Azt üzenem a pályázó tervezőknek, hogy próbáljanak meg minél egyedibb, látványosabb alkotást létrehozni. Ezek keltik fel a zsűri figyelmét, és ezek mutatnak jól majd a színpadon is, ahol a legszebb, legötletesebb darabokat fogjuk bemutatni. Fontos, hogy a tervezőknek legyen koncepciójuk, gondolják át alaposan a munkájukat – az alakformálásban mint témában rengeteg lehetőség rejlik. Mindenképpen vigyék bele a saját stílusukat, az egyéniségüket a beküldött alkotásba – ez a legfontosabb.

László Krisztina – a Marie Claire főszerkesztője
Büszkék vagyunk arra, hogy tavaly több mint 200 pályamunka érkezett a felhívásunkra. Ennek tükrében nem volt kétséges, hogy idén is folytatjuk a kezdeményezést, és továbbra is támogatjuk a tehetséges, fiatal magyar tervezőket. Idei felhívásunk ráadásul igazi kincsesbánya – izgatottan várjuk, a fiatal, hazai tervezőgenerációnak mit jelentenek a hívószavak: a lehető legtöbbet kihozni a nőkből, a lehető legmutatósabbá, legformásabbá varázsolni őket egyetlen ruha segítségével. Az októberi Marie Claire Fashion Daysen minden kiderül!

Laczkó Mónika – a Marie Claire divat-szerkesztője
A fő szempont változatlanul az, hogy hogyan tudja a pályázó az aktuális trendeknek megfelelően megtervezni a Marie Claire-nő imázsát. A tavalyi tapasztalatok alapján azt üzenném, hogy figyeljenek oda az olyan, apró részletekre is, mint az anyageldolgozás, a tervek színvonalas kidolgozása, hiszen fontos az elbíráláskor, hogyan mutat majd a kifutón egy-egy darab. Játsszanak a színekkel, a mintákkal minél bátrabban, lepjenek meg minket merész szabásvonalakkal, újszerű anyagokkal.

Verebélyi Dorottya – a Dreft képviseletében
Szerencsére manapság előtérbe kerültek az egyedi készítésű ruhák, kiegészítők, és számtalan példát látni rá, hogyan lesz az önkifejezésből elismert alkotás, hogyan karolja fel ezeket az ifjú tehetségeket a hazai rajongótábor, és hogyan válnak nemzetközileg is ismertté. A Marie Claire pályázata nagyszerű lehetőség egy újabb sikersztori születésére, ezért azt üzenném a pályázóknak: merjenek nagyot álmodni! Legyenek a ruhák ötletesek, egyedi stílusúak és mutatósak. Hozzák ki a lehető legtöbbet a viselőikből.

[Marie Claire, 2012. augusztus]

‘),