Miért fontos a Visual Europe Groupnak a társadalmi felelősségvállalás?
Úgy gondoltuk, hogy egy ilyen emlékezetes és magával ragadó élményt, mint a mappinget, muszáj kihasználni arra, hogy fontos üzenetet közvetítsünk az embereknek, miközben szórakoztatjuk őket. Küldetésünknek tekintjük, hogy lehetőségeinken belül felhívjuk a figyelmet embertársaink nehézségeire és nemes célokat segíthessünk.
Miért pont az Út a Mosolyért alapítványra és az autisták ügyére esett a választás?
Az Út a Mosolyért Alapítvány elindított egy nyári kampányt Fesztiválozz a mosolyért címmel. Létre fognak hozni egy Autista Krízis Házat és Oktatási Központot, amelyhez a közösségi média segítségével bárki egyszerűen hozzá tud járulni. Minden feltöltött kép és tartalom után, amely el van látva a #fesztiválozzamosolyért hashtaggel, 100 Ft-ot adományoz a MOL az alapítvány számára. Nekünk nagyon tetszik ez a kezdeményezés és úgy gondoltuk, hogy a fényfestések során mi is csatlakozunk ehhez a célhoz. Az alapítvány is megfelelő csatornának találta a látványos esemény erejét, így létrejött az együttműködés.
Hogyan találták meg a Kinizsi-várat mint helyszínt a kampányhoz?
Több szempontot is figyelembe véve esett a választásunk erre a csodálatos helyszínre. Az animációgyártáshoz tökéletes struktúrája van ennek az épületnek. Mátyás király uralkodása és Kinizsi Pál története pedig színes és magával ragadó, ami az anyaggyártás során nagy segítésünkre volt. A Kinizsi-várnál ezekben a napokban zajlott a Hazajáró rendezvény, amelynek megnyitóján vetítettük meg először a várat. Aztán ezt félóránként megismételtük. Fontos volt a nyári időpont miatt a Balaton közelsége is.
Egy fényfestés hogyan tud társadalmi üzenetet közvetíteni?
Az épületek fényfestése korunk egyik leglátványosabb vizuális élménye. A hatalmas felület és a figyelem fenntartása az egyik leghatékonyabb üzenethordozó, így a mapping során közvetített tartalom „beleég” az emberek tudatába. A fényfestésről élőben közvetítettünk, amely a Facebook-oldalunkon is megtekinthető.
Ha egy szóban kellene összefoglalni a kampány üzenetét, mi lenne az?
Az Út a Mosolyért Alapítvány ezt korábban már tökéletesen megfogalmazta, amelyet mi is megerősítünk:
Megérteni. Elfogadni. Segíteni.
Mi a következő terv?
A kampány keretein belül egy ikonikus magyar épületet szeretnénk vetíteni az ősz folyamán. Érdemes figyelemmel kísérni az online felületeinket, ahol első kézből adunk hírt a vetítésről.
További információk: www.vegroup.hu; www.facebook/visualeuropegroup
Promóció