Új színfolt az illatok világában: megnyílt a 7scents.hu

2019. szeptember 16. |

Az illatok világa rejtélyes, enyhe misztikum övezi, gazdagságát csak kevesen ismerik. Árnyalatai pont olyan sokoldalúak, mint a színeké és az ízeké, ám valamiért mégis a háttérbe szorulnak. Mindannyian használunk parfümöt, illatosított piperét, milliónyi illat vesz körül, de vajon mennyire vagyunk tisztában azzal, hogy mik az adott illat hatásai?

Milyen helyzethez illik, milyen karaktereknek ajánlott? Mennyire foglalkozunk tudatosan azzal, hogy milyen illat van az otthonunkban? Pozsgai Ákos illatvilágában ezek mindennapos kérdések. A 7scents.hu webshop új színt visz a magyar illatpiacra, és most az is kiderül miért.

Honnan jött az ötlet, hogy illatosítással, parfümökkel kezdj el foglalkozni?

Nem egyik pillanatról a másikra érkezett, régi érdeklődés, hobbi nőtte ki magát valójában. A húszas éveim elejétől fogott meg az ízek és a szaglás világa, gyakorlatilag egy időben azzal, hogy elkezdtek a jó borok érdekelni. Szerettem tanulni róluk, fejleszteni a tudásomat. Kaptam például ajándékba egy vörösbor kóstoló illatszettet, amellyel nagyon sokat „játszottam”, tanultam.

Mindezekkel párhuzamosan fejlődött bennem egy igény az illatokkal szemben: már meg tudtam különböztetni néhány jó bort, és magammal, illetve az otthonommal szemben is fellépett egy sokkalta érettebb hozzáállás, hiszen elkezdtem a kommersz illatok helyett a különleges, kreatív, játékos aromákat felkutatni. Nyilván, ez akkoriban még csak hobbiként volt jelen, teljesen más terület uralta szakmai szinten az életem.

Ha előzetes információim nem csalnak, ekkoriban pont Berlinben tanultál és dolgoztál. Mennyire volt közük ezeknek a hobbiknak ahhoz, hogy kiköltöztél?

Valójában Marketinget tanulni mentem, ösztöndíjjal kerültem Berlinbe. Főleg a szakmai előmenetel hajtott, kíváncsi voltam, egy másik országban, más kultúrában, mentalitással hogyan állnak az emberek a reklámok világához. Nyilván, a személyes érdeklődésem ott sem tűnt el, de sokkal intenzívebb az a tudás és tapasztalat, amit a marketing területén gyűjtöttem össze, és ma már nagyon jó alapot nyújt a 7scents útjának egyengetéséhez.

Az ottani tapasztalatok alapján mit hiányolsz leginkább az itthoni szakmából?

Idővel azt vettem észre, hogy az igazán sikeres vállalatok másképp értelmezik a professzionalitást. Egy nagyon egyértelműen vásárlóközpontú gondolkodás jellemzi őket, amely lehetővé teszi, hogy minden vásárlónak élménnyé váljon az az idő, amelyet a márkával kapcsolatosan tölt el. Gondolok itt például arra, hogy itthon nem jellemző, hogy teljes kollekciók kerüljenek bemutatásra. Inkább csak kiragadnak egy-két slágerterméket, amely itthon is biztos sikeres lesz. Ezáltal elveszik a vásárlók lehetősége arra, hogy valóban csatlakozni tudjanak érzelmileg egy márkához. Ha egy teljes kollekció darabjai közül tud válogatni, sokkal inkább átlátja a lehetőségeit, felfedezi a termékek közötti kapcsolatokat, kitágul a tér, és olyan érzése támad, mintha csak egy előkelő butikban vásárolna. Ez valódi élmény. Főleg, hogy ezt a mentalitást magas szintű kiszolgálás is jellemzi, ahol a vásárló egy percig sem érzi azt, hogy magára van hagyva. Ellátják információval még akkor is, ha nem költ pénzt. Akkor is szépen beszélnek vele, ha nincs tétje, mert tisztában vannak vele, mekkora érték egy jó vélemény. Ezt képviseljük mi is.

Hogyan fest ez a gyakorlatban, főleg egy online áruházban? Más ezt kivitelezni egy Andrássy úti showroomban, mint az interneten.

Kicsit sem lehetetlen. Ma már az online térben is lehet odafigyeléssel működni. Fair módon állunk minden egyes helyzethez, alázattal kezeljük a 7scents világát, mert hiszünk abban, hogy a magyar fogyasztók is megérdemlik ugyanazt a bánásmódot, mint a németek vagy franciák. Itthon is nagyon sokan vannak, akik a különlegest keresik, az itthon még ismeretlent, a messze földről jött népszerűséget és minőséget – miért ne kaphatnák hát meg?

De ugyanebből a megfontolásból döntöttünk úgy még az indulás előtt, hogy három hónapos próbaüzemmel kezdünk, mert szerettük volna felmérni, hogy hol vannak a gyenge pontjaink. Szerettük volna, ha a vásárlóink mondják és mutatják meg, hogy miben kellene még fejlődnünk, min kellene még pontosítanunk. Szeretjük, ha kérdeznek, és szeretünk válaszolni is, mert ha már veszik a fáradtságot, hogy felvegyék velünk a kapcsolatot, akkor az a minimum, hogy tisztelettel reagálunk. Az általunk forgalmazott termékek nagyon magas minőséget képviselnek, így ezt a minőséget szeretnénk hozni a kiszolgálásban is.

A termékek között kizárólag a mediterrán régióból származó márkákat találni, magyar termék például nincs is a kínálatban. Milyen megfontolásból alakult ez így ki?

Pontosítanék: még nincs a kínálatunkban magyar termék, és reméljük, hogy ez már nem sokáig lesz így. Mivel folyamatosan bővítjük a kínálatunkat, ezért monitorozzuk a brandeket és keressük az együttműködési lehetőséget a hazai gyártókkal is.

Az általunk jelenleg forgalmazott francia, olasz, vagy épp portugál márkák mind különleges értékeket képviselnek. Egy olyan régióból származnak, ahol évszázados hagyománya van a parfüm- és kozmetikumkészítésnek. Valamiért a mediterrán emberek mindennapjaiban sokkal intenzívebben vannak jelen az illatok, tudatosabban használják a szaglásukat. A szaglás, mint érzékszerv a mi régiónkban sajnos eléggé háttérbe szorult, pedig, ha figyelmet szentelünk az egyes aromáknak, akkor egy különleges, új világra bukkanunk. Nem áll távol az illatok birodalma egyébként a magyar kultúrától, hiszen a gyógynövények felhasználása régebben nem csupán teaként volt népszerű, az aromaterápia is intenzíven része volt a mindennapoknak.

Ezért szeretnénk emlékeztetni az embereket arra, hogy az illatok világa nagyon gazdag, egy adott aroma pedig sokszínűen felhasználható. Olyan illatokat teszünk elérhetővé, amelyekkel be lehet tekinteni egy adott kultúrába, lehet velük utazni, fölfedezni. Csupán az szükséges hozzá, hogy az emberek újra megismerjék az illatokkal való játékot, a benne rejlő lehetőségeket, izgalmakat és örömet.

Nem gondolod, hogy férfiként nehezebb érvényesülni egy ennyire feminin területen?

Azt érzem, hogy nem válik sem előnnyé, sem hátránnyá az, hogy én férfi vagyok. Amit pozitívumként élek meg, az egyfajta objektivitás: pártatlanul tudom megítélni az egyes termékek minőségét, a megjelenésüket, azokat az értékeket, amelyeket fontosnak tartok a 7scents szempontjából. Kevésbé ragadnak el az érzelmeim, bár tagadhatatlan, hogy nekem is van olyan márka, például az Ortigia, amit már évek óta használok, és jobban ragaszkodom hozzá. Ezzel szemben abból adódóan, hogy férfi vagyok, vannak hiányosságaim az egyes termékekhez köthető tapasztalatokat illetően. Például vannak olyan bőrápolási cikkek, amelyeket egy nőnek nagyobb esélye van kiismerni – ilyenkor profik segítségére támaszkodom, kérdezek, nem próbálom meg minden áron a saját elképzelésemet érvényesíteni, hiszen az nem lenne hiteles. Számos gyártóval, termékfejlesztővel állok kapcsolatban, ők kifejezetten arra szakosodtak, hogy segítséget nyújtsanak a termékek ismertetésében.

Kifejezetten erős a 7scents kínálata az otthoni illatosítás területén. Ezt tekinted fő profilotoknak?

Nagyon fontosnak tartom az otthoni illatosítás területét, hiszen számos olyan újdonság és innováció van már a nemzetközi piacon, amelyek Magyarországon még csak nálunk kaphatók – például a parfümgyufák, vagy a grasse-i parfümmel készített illatcsempék. Ez az egyik pillérünk, nem fontosabb, mint a parfümök, vagy a testápolás. A közeljövőben szeretnénk még bővíteni a kínálatot szépségápolási cikkekkel.

Természetesen akkor is arra törekszünk majd, hogy a termékek minősége és ára összhangban legyen, a kollekció egyben értelmezhető legyen. Amennyire csak lehetséges, visszafogott árakkal dolgozunk, mindent olyan áron adunk, mint a márkáink anyaországaiban. Ráadásul igyekszünk emelni is az értékeken azzal, hogy a vásárlóink 6000 Ft fölötti rendelésnél ajándék terméket választhatnak, ami nem egy termékminta, hanem egy teljes értékű kozmetikum.

Azt pedig, hogy mennyire szűrjük az általunk forgalmazott márkákat, mi sem bizonyítja jobban, hogy személyesen tesztelek minden egyes márkát, profi szakemberek véleményét kérem ki, csakúgy, mint a közeli hozzátartozóimét, mielőtt leteszem a voksom valami mellett. Nem minden a gazdasági érdek. A 7scentsben pont az a jó, hogy egyszerre tudom megélni a multinacionális cégek online marketingjében szerzett tapasztalataimat és azt a hobbit, amely végül a szakmámmá is vált. Hiszek a kollekciónkban és szeretem a termékeinket.

Ezt kifejezetten jó hallani!

Köszönöm. Régóta érlelődött már bennem a saját vállalkozás gondolata, mikor megvalósult a 7scents világa. Volt időm és lehetőségem végig gondolni, hogy milyen értékek mentén és hogyan szeretnék dolgozni – és ezt tartom is. Abban hiszek, hogy inkább kevesebb márkával, de azok teljes választékával dolgozzunk, minthogy ne bízzunk abban, amit kiküldünk az embereknek. Igen, mások vagyunk, mint a legtöbben a piacon, és pont ez a szép ebben. Mert csak így tudom az embereknek visszaadni azt a felfedezést, kreativitást és játékosságot, amit az illatok birodalma valójában jelent számomra.

Promóció

Szólj hozzá te is!

Még több Kirakat

Mutasd a notebookod, megmondom ki vagy asus

Mutasd a notebookod, megmondom ki vagy

D-vitamin 40 felett 40 felett

D-vitamin 40 felett

Itáliai utazás az Urániában film

Itáliai utazás az Urániában