Történetének két évtizede alatt a Toyota Yaris a hazai vásárlók szívében is belopta magát: hazánk legnépszerűbb kisautójából több, mint 50.000 darab talált eddig gazdára Magyarországon, ha ezek mind egymás után parkolnának, körbeérnék a Balatont. Ez a modell volt az is, amely a környezettudatos szemléletmódot meghonosította a kisautó kategóriában, elsőként kínálva környezetbarát öntöltő hibrid elektromos hajtást.
A szeptember 25. és október 10. között megrendezésre kerülő „Új Yaris hetek” keretében bemutatkozó vadonatúj, negyedik generációs Yaris nem csupán a városi élet minden követelményét teljesíti maradéktalanul, de az országúton és az autópályán is élvezetesen vezethető. Dinamikusan mozog a zsúfolt, szűk városi utcákon, hála kompakt méreteinek és szűk fordulókörének; miközben a tágas, kényelmes és kiváló minőségű utastérben a modern ügyfelek minden igényét kielégítő kapcsolódási és információs szolgáltatások várják az utasokat. Az autóhoz fejlesztett vadonatúj padlólemez (amelyre később Toyota modellek egész sora épül majd) kulcsszerepet játszik a Yaris minden eddiginél dinamikusabb menetteljesítményeiben, köszönhetően a mélyebb tömegközéppontnak és a karosszéria fokozott merevségének. Ugyanez a platform tette lehetővé, hogy a tervezők egy még karakteresebb, erőtől duzzadó formavilágot hozzanak létre, amely vonzó és egyedi személyiséggel ruházza fel az autót.
Akár a menetidő 50-80%-ban tisztán elektromos, fogyasztás és károsanyagkibocsátás-mentes közlekedés
Az új Yaris a Toyota negyedik generációs hibrid elektromos hajtásláncának legfrissebb evolúcióját alkalmazza. Ez egyrészt kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást jelent, másrészt a hajtáslánc minden eddiginél szélesebb üzemi tartományban (nagyobb sebességnél, hosszabb távon) képes tisztán elektromos energiával haladni. Ez olyannyira igaz, hogy az új Yaris városi használat során a menetidő jelentős részében károsanyag-kibocsátás nélkül üzemeltethető, akárcsak az akkumulátoros elektromos gépkocsik, ugyanakkor azokkal ellentétben a vezetőnek nem kell aggódnia az akkumulátorok lemerülése és töltése miatt.
Nincs hozzá foghatóan biztonságos kisautó
A Yaris eddig is kategóriája legbiztonságosabb képviselőjének számított, és most még magasabbra emeli a lécet. A Toyotának a biztonság demokratizálására irányuló törekvéseivel összhangban a Yaris a Toyota Safety Sense aktív biztonsági rendszerek minden eddiginél szélesebb körét kínálja alapfelszerelésként, beleértve az olyan fejlett vezetőtámogató rendszereket (ADAS), mint a sávkövető asszisztens, a vészhelyzeti kormányzási asszisztens vagy a kereszteződés kanyarodási asszisztens. Az ütközést megelőző biztonsági rendszer funkcionalitását kiterjesztették, így az nem csupán a gyalogosokat ismeri fel (nappal és éjjel), de a kerékpárosokat is (napfénynél.)
Az új Yaris emellett a méretosztályban először kínál kereszteződés kanyarodási asszisztenst, amely kereszteződésnél bekanyarodva észleli a szemből érkező forgalmat, illetve a gyalogosokat. Szintén a Yaris az első olyan Toyota modell, amelyet középső légzsákkal szerelnek fel. Ez utóbbi megakadályozza, hogy a vezető és az első utas oldalirányú ütközés esetén egymásnak csapódjanak. Ezeknek a fejlesztéseknek, valamint a GA-B platformból adódó, számottevően megnövelt karosszéria-merevségnek köszönhetően az új Toyota Yaris a várakozások szerint a világ legbiztonságosabb kisautója lesz.
A korábbi generációhoz hasonlóan az új Yaris is Európában, Franciaországban készül majd, míg a vadonatúj, 1,5 literes Hybrid Dynamic Force motort és a hibrid hajtásláncot Lengyelországban gyártják.
Promóció