Miért váltsunk téli abroncsra?

2020. október 12.
Ismét nyakunkon a közlekedés szempontjából legkevésbé kedvelt évszak, a tél. Ilyenkor nem csak az ablakmosó folyadékot kell télire cserélnünk, hanem az abroncsainkat is célszerű a téli útviszonyokra optimalizált téli gumikra váltani.

 

continental_abroncs

Téliabroncs-cserére legtöbbször akkor gondolunk, amikor leesik az első hó, és el kellene indulni otthonról, de nem tudunk, mert az autóval csak csúszkálunk össze-vissza az utakon. Az előrelátóbbak már október elején-közepén lecserélik nyári abroncsaikat télire, annak ellenére, hogy hó még sehol sincs. Ez azért helyes, mert a téli abroncs nemcsak a havas, jeges útfelület miatt válhat szükségessé, hanem hideg, esős időben is. A téli abroncsokat olyan keverékekből gyártják, amelyek a téli nagy hidegben sem keményednek meg, ezáltal az úthoz való tapadásuk keményebb fagyok idején is tökéletes. Ha tehát a hőmérséklet tartósan 7o C alá csökken, mindenképp érdemes téli abronccsal közlekedni. Ez jelentős segítséget és védelmet nyújt abban, hogy elkerüljük a nem várt, kellemetlen meglepetéseket.

continental-abroncs

Másik fontos jellemzőjük a barázdált mintázat: sokkal több árok és csatorna (lamella) szabdalja egy téli abroncs felszínét, mint egy nyáriét. Ez elősegíti a havas, jeges úton történő tapadást, kapaszkodást. Ügyelni kell azonban arra is, hogy mennyire kopott már az abroncsunk, mert a fentiek mit sem érnek, ha ez a mintázati mélység már alig észlelhető az abroncson, hiszen pont azt a képességet nem nyújtja, amire kifejlesztették. A mintázat mélysége tehát döntő fontosságú: a jogszabályban előírt 1,6 mm téli útviszonyok közepette csupán az elégséges osztályzathoz lenne elegendő, az abroncsgyártók ajánlása ezzel szemben téli abroncsok esetében az, hogy 4 mm mélységnél javasolják a cserét. Ezt a mélységet magunk is könnyedén ellenőrizhetjük egy 100 Ft-os érme segítségével. Ha a külső, fémszínű rész még nem látszik, amikor a mintaárokba helyezzük, akkor az abroncs még jónak tekinthető.

Mindemellett az abroncs légnyomásáról se feledkezzünk meg. Legalább kéthetente vagy hosszabb út előtt ilyenkor is ellenőrizzük az abroncsok légnyomását, és a látható sérüléseket is könnyebben észrevehetjük. Talán kevesen tudják, de a teherviselő elem nem maga az abroncs vagy az oldalfal – hanem az abroncsba zárt levegő! Ezért fontos, hogy mindig legyen megfelelő a légnyomás az abroncsban.

continental-teli-abroncs

Amennyiben abroncsvásárlás előtt állunk, célszerű először információt gyűjtenünk, hogy az igényeinknek leginkább megfelelő abroncsot választhassuk, hiszen a választék ma már szinte átláthatatlan, és emiatt dönteni is sokkal nehezebb. Ha minden szempontból kiegyensúlyozott, minőségi abroncsot szeretnénk, és a legújabb fejlesztéseket és alapanyagokat szeretnénk az abroncsainkban tudni, akkor mindenképp a prémiumgumik közül célszerű választani. A Continental WinterContact TS 860 mintázata többszörösen bizonyította kiválóságát az elmúlt években. Az is fontos tényező, hogy széles méretválasztékban kapható.

Promóció