A természet ihletet ad és inspirál a szépségápolásban is

2022. május 16.
Szárnyalnak a természetes hatóanyagú termékek a testápolásban. A tudatos vásárlók számára az egészséges életmódban az étkezés mellett már kiemelt jelentőséget kap a testápolás is. Az utóbbi évek trendjei azt mutatják, hogy a bőrápolási formulákban helyet kapó természetes hatóanyagok mellett sokan egyre határozottabban teszik le voksukat a “zöldebb” csomagolású kozmetikumok mellett is.

Az utóbbi évtizedben a szépségipart átszövi a természetesség felé való elmozdulás. A környezetvédelem abszolút fókuszt élvez, a vezető szépségipari vállalatok biztató „bolygómentő”, nagy volumenű zöld vállalásai mellett érezhető trend a természetes hatóanyagok és a gyógynövények szerepének fokozódása is a bőrápolási termékek formuláiban. Ma már szimplán a „parabénmentes” jelző messze nem elegendő ahhoz, hogy a bőre egészségére sokat adó vásárló keze határozottan lendüljön egy-egy kozmetikum után, az utóbbi évek tapasztalatai alapján sokkal inkább hívószó a natúr, a természetbarát vagy éppen a környezetbarát csomagolás.

Nemzetközi kutatások sokasága igazolja, hogy a fenntarthatóság, természetesség tényleg egyre fontosabb és inspiráló terület nekünk. Szépen példázza mindezt a Harper’s Bazaar tavalyi felmérése is, mely szerint például a nők több mint 60 százaléka (kortól, társadalmi státusztól és származástól függetlenül) boldogan áldozna arra, hogy a mindennapi testápolási rutinjában tiszta, natúrkozmetikai szereplő is helyet kapjon.

A visszatérés a természethez trend, vagyis a természet adta “alapanyagok” megbecsülése és azok fokozott felhasználása a testápolásban két igen erős pilléren áll. Egyrészt mély gyökerekkel bíró műfaj, hiszen a növényi összetevők már dédnagyanyáink szépségpraktikáiban is hatásosan bevetett és szépen bizonyító szépségipari alapanyagok voltak, elég a bevált, natúr összetevőkből készülő régi receptúrákra gondolnunk. Ugyanígy hangsúlyos pont az is, hogy a tudatos, egészséges életmód híveinek ez, vagyis a természetes hatóanyagok a leginkább járható és motiváló út a szépségápolás terén. A bolygónk szerencsére gyógynövények és természetes hatóanyagok egészen hosszú, inspiráló sorát biztosítja, amelyek natúrkozmetikumok hatékony összetevőiként tényleg sokrétű segítséget biztosíthatnak a mindennapjaink során a testápolásban.

A természetes kozmetikumok és gyógynövények uralma

Az új generációs természetes kozmetikumok befutó alapanyagai között rengeteg ismert nagyágyút találunk, úgy, mint jojoba olaj, aloe vera, körömvirág vagy akár a sheavaj. A világszinten is a bőrápolási zsenik közé sorolt természetes kedvencekből szép számmal találunk a dm márkás termékek között is, így az alverde, több, mint 600 tagú natúrkozmetikai családjában is. Ilyen többek közt a bio aloe veralevelet, sheavajat és körömvirág-vonatot tartalmazó alverde kéz- és körömápoló krém, vagy a szenzitív babafürdető és -sampon bio körömvirággal.

alverde-natur-szepseg

A természetes hatóanyagokkal történő haj-, arc-, száj- és testápolás területén persze egészen különleges szépítő kincsekre is bukkanhatunk – legyen az akár az echinacea vagy a verbéna jótékony erejével felvértezett termék. Jó példa erre az alverde szenzitív hajbalzsama, amely gyengéd receptúrájával – bio echianceakivonattal, bio jojobaolajjal, növényi glicerinnel és L-argininnel – nyugtatja és hidratálja a hajat és a fejbőrt. De ugyanígy kincsre lelhetünk a vadgyűjtésből származó Bach-virágok kivonatait egyesítő, frissítő hatású arcbőrszépítő ampullák képében is.

Tudatos, határozott vásárlói hozzállás

A 2021-es év tapasztalatai alapján nem csak a természetes hatóanyagú termékek népszerűsége nőtt, hanem határozottan erősödik a vásárlók tudatossága is a zöld testápolást illetően. Az egészségesebb életmódnak egyre inkább része egyfajta elkötelezettség, amikor is a szappanokat, samponokat, arc- és testápoló termékeket úgy vásároljuk, hogy meggyőződünk arról, hogy azok ránk, az egészségünkre, de a bolygóra nézve sem károsak. Olyannyira domináns tendencia ez, hogy tavalyi kutatások szerint (SPINS Natural Enhanced and MultiOutlet channels) már 14,4 %-kal nőtt a természetes hatóanyagú testápolási termékek iránti kereslet.

Ezzel párhuzamosan a fenntarthatóság, a környezetbarát csomagolások is fontosak a vásárlóknak, éppen ezért a gyártóknak is. Hiszen ma már messze nem csak a termék formuláját, de annak csomagolását, és az utóéletét is követi egy-egy igazán tudatos vásárló.

És ami megvásárolni kívánt termék kiválasztást illeti? Igenis olvassuk az összetevői listákat, a csomagoláson lévő címkéket, jelzéseket és tanúsítványokat. Az egyre inkább letűnőben lévő szintetikus összetevők, színezékek vagy tartósítószerek “kizárása” nyomában pedig felbukkannak olyan motiváló, és zöld életmód mellett inspiráló jelzők és egyben elvárások, mint a bőrgyógyászatilag tesztelt, klímasemleges, géntechnológia- vagy mikroműanyagmentes, vegán, bio ellenőrzött ökológiai gazdaságokból származó alapanyagok, vagy épp újrahasznosított csomagolás.

Érezd a természet inspiráló erejét a dm-mel!

Kattints tovább: www.facebook.com/dm.Magyarorszag/

Promóció