A természetesség, mint alappillér
A Garnier neve az utóbbi években lassan összeforr a fenntartható szépségápolással, mégpedig jó okkal. A modern világ vezető szépségmárkáinak sorát erősítő francia beauty óriás nagy hévvel, és elkötelezettséggel állt bele az új évezred, a szépségiparban különösen felértékelődött zöld mozgalmába. A Garnier igazi maximalista hozzáállása a természetvédő törekvések kapcsán, valamint a fenntarthatóság, mint előremutató alapelv iránti fogékonyság persze nem meglepő. A beauty óriás neve ugyanis már a megalakulása óta összeforrt a természetesség jelzővel.
Alappillére a márkának, hogy sokrétű arc-, test- és hajápolási termékeit valóban a természet inspirálja, mindez pedig a természet kincseit, mint szépítő és ápoló összetevőket való alkalmazás is magában foglalja. Ráadásul a zöld, itt egyre zöldebb árnyalatot kap, hiszen a Garnier a tudományos laborjaira – pontosabban a hatóanyagokra és a formulákra – is kiterjesztette a fejlődést, változást. A zöld tudomány elvei érvényesülnek már a felhasznált növények termesztésénél, ahogyan a hatóanyagok kinyerésénél és a formulázásnál is. Egyre több aktív hatóanyaggal gazdagítják a formulákat a kozmetikumokban, és a tiszta, organikus, természetes és vegán összetevők központi szerepet élveznek. Míg a hatásfokot a csúcsra járatják, addig a vízhasználat terén már a csökkentés az új, környezetbarát irány.
Green Beauty, a zöld tudomány ereje
A tettek mezejére lépést a márka nem csak tervekben jelöli ki, hanem a kézzel foghatóan szebb és környezetbarátabb jövőt ígérő Green Beauty projektjének keretein belül. Több, aprólékosan kidolgozott törekvésben, majd azok előre meghatározott időhatáron belül való precíz megvalósításban is.
A bolygónk jövője érdekében hathatósan és az új időknek, elvárásoknak megfelelően szabták át a működési folyamatokat, a megszokott hatékonysági színvonalat pedig ma már úgy biztosítják, hogy mindeközben minimális káros hatást gyakorolnak a környezetre. A fenntarthatóbb működés széles skálán zajlik, kezdve az alapanyagok beszerzésétől a telephelyek karbonsemlegességén és a lehető legtöbb újrahasznosított vagy megújuló anyag használatán át a termékek életciklusának a végéig.
A terveket követő tettek eredménye, hogy az egyre zöldebb fürdőszobára, szépségrutinra és életmódra vágyó vásárlók ma már tiszta, környezettudatos kozmetikumok sokaságát emelhetik le a polcról anélkül, hogy a fenntartható életmódjukban, vagy akár a bőr- vagy hajápoló kedvencük formuláit, illetve azok hatékonyságát tekintve kompromisszumot kellene kötniük.
Átláthatóság és bizalom
A Garnier 2025-ig megvalósuló Green Beauty programja azért lehet más azok számára, akiknek fontos, hogy a gyakorlatban is átszője a hétköznapjainkat a környezetbarát életmód, valamint az, hogy valóban zöldebb termékek „lépjék át” az otthonuk küszöbét, mert a márka fenntarthatósági jelentésével teljesen átláthatóvá teszi az említett működési folyamatokat. Így nem csupán egy ismerős, egyúttal az értékeinkkel megegyező, biztató címke (legyen az vegán, bio vagy egy állatkísérlet mentes) erősíthet meg bennünket, hanem részletesebben is betekinthetünk abba, éppen mely vállalási ponton áll a kedvenc hajpakolásunkat, vagy az arcbőrünk napi hidratálásáért felelős arckrémet készítő márka. A minden szempontból a fenntartható működésre törekvő Garnier vállalásainak alakulását mi magunk is végigkísérhetjük a vállalat honlapján. Természetesen ettől függetlenül továbbra is fontos információ lehet számunkra a csomagolásokon lévő pecsét, vagy címke, így tudhatjuk meg például többek között azt is, hogy a márka minden egyes terméke megkapta az állatkísérlet-mentes Cruelty Free International jóváhagyó pecsétjét a Leaping Bunny program keretében.
De lássuk, mitől is olyan sokrétű a Green Beauty, és miben is tesz olyan sokat a márka a szebb, tisztább jövő érdekében?
Szolidáris beszerzés: a Garnier világszerte nyolcszáz közösség szerepvállalását erősíti meg szolidáris beszerzési programjának részeként.
Termékek és formulázás: 2022-re valamennyi növényi alapú és megújuló összetevőt fenntartható forrásból szerez be, 2025-re az új Garnier termékek száz százalékát jobb környezeti profil jellemzi majd.
A gyártás: a megújuló energia használatának köszönhetően 2025-re az ipari létesítmények száz százaléka karbonsemleges lesz. Az ipari létesítmények szén-dioxid-kibocsátása már eddig is 72 százalékkal csökkent.
Műanyaghasználat és csomagolások: 2025-re kitűzött cél, hogy a márka ne használjon szűz műanyagot egyetlen csomagolásában sem (így évente 37 ezer tonna műanyagot takaríthat meg), illetve valamennyi csomagolás újrafelhasználható, újrahasznosítható vagy komposztálható legyen.
3 kedvenc, amit zöldebbé teheti a szépségrutinod!
Garnier C-vitaminos Szérum 3499 Ft
Body Superfood testápoló 2699 Ft
Garnier C-vitaminos Micellás víz 2299 Ft
Fotó: Getty Images, Garnier, Marie Claire-Archívum