Fotók: Profimedia – Red Dot
Az Alkonyat-filmek sztárja egy ideje már azon van, hogy lekapargassa magáról a sokak által gyűlölt vámpírfilmek címkéjét – már az utolsó Alkonyat film előtt szerepelt egy közepesen sikeres Kerouac-adaptációban, azóta pedig folyamatosan próbálkozik művészfilmes terepen. A szakmai metamorfózis mellett nyilvános imidzsét is igyekszik átalakítani: Robert Pattinsonnal folytatott ünnepelt tiniszerelme után sokkolta a világot, mikor bejelentette, hogy szerelmes asszisztensébe, Alicia Cargile-be, de sokaknál már vagányra nyírt rövid haja is kiverte a biztosítékot.
Momentán mindenki azt várja, hogy Woody Allen legújabb filmjében láthassa: a Café Society a 30-as évek Amerikájába repít minket, ahol Kristen Stewart dögös, de elérhetetlen titkárnőként csavarja el Jesse Eisenberg fejét.
De idén Cannes-ban már különben is bebizonyította, hogy megérett a „komoly” szerepekre: Olivier Assayas régóta áhított drámai főszerppel kínálta meg Stewartot a Personal Shopperben, igaz, a rendező bizalmát vitathatatlanul ki is érdemelte, miután César-díjat is nyert előző közös filmjükkel, a Sils Maria felhőivel.
Láthattuk még Kristent a színész-rendező Tim Blake Nelson független filmjében az Anesthesiában is és Nicholas Hault oldalán érzelemmentes disztópiában szerelembe esni az Equals című filmben.
Bár Kristen art filmes próbálkozásait egyelőre vegyes fogadtatás övezi (a Personal Shoppert például rendesen kihuhogták a cannes-i bemutatón) az világosan látszik, hogy a színésznőben sokkal több van, mint amit annak idején a bágyadt szemhéjú Bella szerepe sejtetett.
(Kristen Stewart szeptemberi lapszámunkban mesél a Woody Allennel való közös munkáról és még egy rakás izgalmas dologról.)