Tavaly októberben indította el a Korszakalkotók mecénás programot azzal a céllal, hogy olyan, a szélesebb közönség számára eddig ismeretlen, elhivatott alkotó tehetségeket mutasson be, és támogasson, akik az UniCredit Bankhoz hasonlóan hosszú ideje mélyen elkötelezettek abban, hogy a legkiválóbbat nyújtsák saját területükön. A tehetségeket egy húsz fős, független szakemberekből álló bizottság jelölte. Majd a mintegy 100 jelöltből egy ugyancsak független zsűri 3-3 főt választott ki nyilvános szavazásra a „Vizuális művészetek”, a „Zene” és az „Ízvilág” kategóriákban. A zsűrit a három nagykövet (Somorjai Enikő balett-táncos, a prémiumkategóriás órákat készítő Becsei Áron és az „On the Spot” című dokumentumfilm-sorozat alkotót, Cseke Eszter és S. Takács András), valamint az egyes kategóriák egy-egy elismert szakembere alkotta: Topor Tünde, az ART Magazin főszerkesztője, Lévai Balázs rendező, zenei producer és Csapody Balázs, a díjnyertes Kistücsök Étterem tulajdonosa.
A korszakalkotok.unicreditbank.hu weboldalon három kategóriában (zene, ízvilág, vizuális művészet) 9 tehetség történetét ismerhette meg a nagyközönség: Jónás Vera, énekes-dalszerző, Kálnay Zsófia, operaénekes, Villányi Dániel, zongoraművész, Csanád Márton és Simonfai Balázs, sörfőző mesterek, Losonci Bálint, borász, Tóth Sándor, kávés szakember, barista tréner, Magyarósi Éva animációs rendező és képzőművész, Puklus Péter fotográfus, képzőművész, Szalay Péter szobrász. Az elmúlt négy hónapban rájuk lehetett szavazni hogy eldőljön, kategóriánként melyik versenyző célját támogassa az UniCredit Bank 3-3 millió forinttal. A Bank ügyfelei a kedvenceiket nem csak a microsite-on leadott voksukkal, de bankkártyás tranzakcióikból származó pontokkal is támogathatták.
A közönség szavazatai alapján Villányi Dániel zongoraművész (interjúnkat Dániellel ITT olvashatod), Magyarósi Éva animációs rendező, képzőművész, és Losonci Bálint borász nyerte a bank 3-3 millió forint támogatását.
„Az oldalon 120 825 látogató fordult meg október óta. A banki tranzakciók során összesen 587 292 000 forintot konvertáltunk pontokká. Ezek óriási számok, amik a kampányon dolgozó csapatot, és a bank vezetését egyaránt megdöbbentették, és jó érzéssel töltötték el minket” – mondta Marco Iannaccone, a bank általános vezérigazgató helyettese.
„Az oldalunkon átlagosan több, mint 6 percet töltöttek a látogatók, ami azt jelenti, hogy az embereket érdekli a jelöltek története. Felfigyelnek rájuk, vagyis elértük a célunkat: lehetőséget adtunk a tehetségeknek a széles körű bemutatkozásra. Többször volt alkalmam velük személyesen találkozni, így nagyon örülök, hogy abból a hatalmas mennyiségű pozitív energiából, amivel ezek a jelöltek rendelkeznek, át tudtunk adni másoknak is” – értékelte a kampányt Aleksandra Cvetkovic, a Lakossági és Kisvállalati Divíziójának vezetője.
A kampány objektív értékeléséhez a kampány végén az UniCredit Bank az Emocionális Marketing kutatócéggel közösen kutatást végzett azok körében, akik szavaztak az oldalon. A kapott eredmények, rengeteg pozitív visszajelzés és a kampány eredményei okán az UniCredit elkötelezte magát a Korszakalkotók mecénás program folytatására. A második hullám ősszel várható új jelöltekkel, új kategóriákkal, új történetekkel.