Fotó: Unsplash.com
Korábban kimutatták, hogy a nőknek sokkal kevesebb szó jut a tudományos konferenciákon és azt is, hogy a nők által írt könyveket alacsonyabbra árazzák, mint a férfiak munkáit. A Donne – Women in Music és a Drama Musica friss kutatása szerint a női zeneszerzők helyzete sem túl jó: 2018 és 2019 tervezett klasszikus zenei koncertjei közül mindössze 76 olyan van az 1445-ből, ahol legalább egy női zeneszerző darabja is műsoron van. Ez még szemléletesebben lefordítva azt jelenti, hogy az elemzett klasszikus zenei koncertek 95 százalékán csak férfiak műveit hallgathatja a közönség.
A női zeneszerzők szerint a számok elfogadhatatlanok, amikért elsősorban a koncertek szervezőit okolják. Emily Hall zeneszerző például úgy gondolja, a szervezők alapvető irányelvének kellene lennie, hogy legalább egy női zeneszerző munkáját beválogassák a programba. A klasszikus zenében dolgozó nők reménykednek benne, hogy a társadalom jobban odafigyel majd az egyenjogúságra, és hamarosan változhatnak a lesújtó arányok.