Heiner Müller posztmodern Veszedelmes viszonyok-adaptációja, a Kvartett a történet szereplőiből csupán a két emblematikus figurát hagyott meg. Merteuil Márkiné és Valmont Vikomt (Lakatos Márk és Bocskor Bíborka) igazi intrikusok, gátlástalan viszályszítók. A test és a vágy két intellektuális szörnyetege áldozataik és egymás bőrébe bújva cserél álarcot és nemet is – játszi könnyedséggel a Trafó színpadán szeptember 21-én.
„Kiskorom óta imádtam a kosztümös filmeket. A kedvenceim a 17-18. századi történetek voltak: a Púpos, a Fekete tulipán Alain Delonnal, a Vasálarcos. A barokk kifinomultsága és romlottsága, a Versailles-i udvar intrikái és az opera mesés világa elvarázsolt – meséli Lakatos Márk. – A Veszedelmes viszonyok azért lett akkora siker a nagy romantikus szerelmi szál mellett, mert mindannyiunk eljátszik az életében legalább egyszer a gondolattal, hogy mi lenne, ha velejéig romlott, gonosz cselszövőként manipulálná az embereket? Merteuil márkiné és a szívtipró Valmont vikomt úgy játszik az emberekkel, mint bábukkal a sakktáblán szokás. Félelmetesek, de közben lenyűgöz intelligenciájuk, kifinomult eleganciájuk. A Kvartettben Heiner Müller csavar egyet a sztorin. Csak a két főhős marad, akik mint egy álarcosbálon egyik maszkból a másikba bújva játsszák el az elcsábított nőket és a másikat. Fetisiszta szerepjáték keveredik a rizsporos rokokó regényből. A mi előadásunk egy 21. századi levélregény. Social media és chatszobák alkotják a virtuális kulisszákat, a valóság és fantázia végletesen összecsúszik és egy új világ születik. De egy marad: két szép szörnyeteg, a test és a vágy szörnyetegei, akik maszkjaik mögül néha megvillantják nagyon is emberi, esendő és fájdalmas arcukat.”
A két főhős figurájának posztmodern rétegeit Asztalos Dorka es Darabont Áron Leon táncosok teljesítik ki a fetisiszta szerepjáték további karaktereiben. Hajdu Gáspár és Papp Gábor videoinstallációi Orr Máté barokk-szürrealista festményeivel egészülnek ki. Vranik Krisztián élő zenei szövetei és DJ Bootsie remixei eklektikus és eredeti zenei kulisszát szólaltatnak meg – Purcelltől Handelen át a Bizottságig és a Neurotic slágeréig. Felvonulnak ismert magyar divattervezők kreációi, így például a Je suis Belle, Use unused, Szegedi Kata, Vecsei Zsófi, a Nubu vagy éppen Robert Maar munkái.
Különleges alkotóhármas áll a koncepció mögött: rendező helyett a képekben gondolkodó látványtervező Lakatos Márk, a PanoDrámát vezető dramaturg Lengyel Anna és a test fizikai megnyilvánulásaiból költészetet varázsló fiatal koreográfus, Gulyás Anna jegyzik a produkciót.
Előadások: 09.21. 20:00, 09.22. 20:00, 09.23. 20:00
Fotó: Nagy Gergő