Első mondatokkal népszerűsítik az olvasást

2018. november 13. |

Novemberben híres szerzők híres mondataival hívja fel az olvasás szépségeire a figyelmet a Bookline. A népszerű könyves webáruház ikonikus és új megjelenésű könyvek kezdő mondatait válogatta ki és mutatja be plakátokon, valamint online felületein.

A kampány célja az olvasásnépszerűsítés, a kampányban szereplő könyvek első mondatai az olvasás szépségére hívják fel a figyelmet, arra, hogy már egy mondat is képes elvarázsolni és egy másik világba röpíteni az olvasót. A kampányidőszak alatt ikonikus művek és frissen megjelent könyvek első mondatai jelennek meg a Bookline arculattal szerte az országban. Az első mondatok olyan szerzőktől származnak többek között, mint Barabási Albert-László, Esterházy Péter, J. K. Rowling, Rejtő Jenő, Varró Dániel vagy Vida Gábor. A kampány részeként országszerte összesen 77 citylightra 6 hazai és külföldi szerző ikonikus, vagy nemrégiben megjelent könyvének első mondata kerül ki, amelyhez az online térben további 30 szerző műve csatlakozik, valamint rövid animációs filmek, amelyek Budapesten és vidéken a Cinema City hálózatban és online lesznek láthatók.

“Minden kapcsolat egy első benyomással kezdődik.  Az esetek többségében ennek alapján döntjük el, hogy fordítunk-e időt és energiát a másikra vagy sem.  Nincs ez másképp a könyvekkel sem: sokszor az első mondat után tudjuk, hogy folytatni fogjuk a történetet, vagy olvasatlanul visszatesszük a polcra. Az első mondatnak éppen ezért kulcsfontossága van: ez az, ami megadja a következő 2-300 oldal alaphangulatát, ami felpiszkálja a kíváncsiságunkat és az érzelmeinkre hat” – mondta el Sándor Gabriella, Libri-Bookline kommunikációs és marketing igazgatója a kampány kreatív koncepciójáról.

A Bookline novemberi olvasásnépszerűsítő kampányában rövid, trailerszerű kedvcsináló első mondatokkal kívánja felhívni a figyelmet arra, hogy akár már egyetlen elolvasott sor is képes élményt csempészni a mindennapokba, hogy igenis érdemes időt és energiát fektetni egy-egy könyvbe.

A Bookline kampánya játékra is hívja a könyvrajongókat: a www.bookline.hu/elsomondat aloldalon bárki megoszthatja kedvenc könyvének első mondatát, ha pedig vásárol is a Bookline kínálatából, automatikusan részt vesz heti sorsolásokon. A nyeremények között e-könyv-olvasók éppúgy megtalálhatók, mint értékes könyvcsomagok vagy 50%-os vásárlási kedvezmény. Az oldal ugyanakkor segítséget is nyújt a közelgő karácsonyi ajándékdömpingben: felhasználói ajánlások mellett a Bookline szerzőinek és híres közszereplők (Harcsa Veronikától Kemény Zsófiig) kedvenc első mondatait is megtalálhatjuk majd, akárcsak #elsőmondat hashtag alatt.

A kreatív stáb több száz klasszikus és új mű közül válogatta ki a kampányban részt vevő mintegy 30 mondatot. Különösen nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy a hazai és nemzetközi merítésből olyan műveket találjunk, amelyek a legkülönbözőbb korcsoportokat képesek megszólítani. A mozikban is látható animációs filmet a májusban nagy sikerrel futó, Ezüst és Bronz Pengével is kitüntetett Már egy perc olvasás is élmény kampány filmjeinek alkotója, Fülöp Richárd készítette.

Szólj hozzá te is!

Még több Kultúra

Molnár Emese: “A várakozás fontos része annak, hogy megkapjuk, amire vágyunk” jamese

Molnár Emese: “A várakozás fontos része annak, hogy megkapjuk, amire vágyunk”