Nora Sarman 2014/15 őszi-téli kollekció

2014. augusztus 12.
A biedermeier hölgyek unatkozó szépelgése ihlette Sármán Nóra legújabb kollekcióját.

„Az őszi-téli ready-to-wear kollekcióm eltér az eddigi elegáns, kifinomult alkalmi darabjaimtól. 2014-ben jelentkeztem első Nora Sarman Bridal kollekciómmal, melyben maximálisan kiélhettem a menyasszonyi ruhához való szenvedélyes vonzódásomat. A csipke, a herrnyóselymek, a kézi részletek és a hagyományok tisztelete jellemzi e menyasszonyi és alkalmi viseleteket. Talán ez az oka, hogy új ready-wear kollekciómban sokkal inkább a hétköznapi öltözködésre koncentráltam. Anyagválasztás is eltér az eddigiektől: sokkal hétköznapibb anyagokkal dolgoztam, ugyanakkor a részletek talán kifinomultabbak, mint eddig” – meséli a tervező.

A 2014-es Nora Sarman őszi-téli kollekció szellemi inspirációja a biedermeier hölgyek világa, és unatkozó szépelgésük volt. A kézimunkázás találkozott az amerikai folklór asszonyainak szorgoskodásaival.

„A kézimunka világa a valódi női önkifejezést jelenti számomra a kortárs design éles, kristálytiszta, megtervezett, férfias világában. Tudatosan felépített kollekcióim, pontosan kiszerkesztett mintáim, napokig modellezett szabásaim mellett a kézi varrás menekülés a valódi, kézzelfogható, puha, meleg, finom, textillel kibélelt női otthon felé. Az otthon, a személyesség, az intimitás, elmélyedés véleményem szerint  egyre fontosabb fogalmak, így reményeim szerint ennek a fajta gondolkodásnak, alkotásnak is meglesz a maga helye a gardróbban. A biedermeier korszak egyáltalán nem aktuális, nagyon jelmezszerű, távol áll a kortárs divattól, talán pont ezért keltette fel érdekelődésemet. Kezdeti lelkesedésem ellenére, a női viseletből formailag végül csak a nőiességet kifejező fodrokat tartottam meg, és sokkal inkább arra fektettem a hangsúlyt, hogy mit tanulhatunk ezektől a hölgyektől. Visszahozható-e fáradhatatlan kedvük a kézimunkához, és az a fajta személyes kapcsolat a ruhával, ahogy ők maguk alkották meg díszítményeiket. Mindenfajta öltözködési cicomájuk érdekelt: például a virág, amely a kortárs divatban is az első számú díszítő elem a női viseleteken. Így végül rájöttem, hogy amit ebből a világból megtartok, az a „virágnyelv” lesz, és a biedermeier hölgyek kedvenc időtöltése, az otthonülő kézimunkázás. Így jutottam el egy nagyon messzi világba, az észak-amerikai quilt technikához, ami szintén az otthonülő háziasszonyok kedvelt foglalatossága volt. Azonban funkcióval is bírt és nem utolsósorban a hulladék felhasználásának egy fantasztikus módja. A háziasszonyok által varrt patchwork takarók meleg, őszi-téli ruhadarabokban élednek ujjá. Kollekcióm formai megjelenését, a quilt geometriájával szemben álló nőies lágyság, fodrok,és ívelt vonalak jellemzik. Egyenes, ugyanakkor testkövető sziluettek, megtartva a márkára jellemző nőiességet, romantikát, és klasszikus női stílust.”

Színválasztásban a biedermeier tónusai elevenednek meg: pasztellszínek, hófehér, fekete, és egy élénk neon-eperszín. „Ringlis összefűzést használtam számos helyen, mely a 19. század viseletét idézi. Eddigi kedvenc csipkevirágaim most színes rétben élednek újjá. A kollekció az Iparművészeti Múzeumban került először bemutatásra a Kozma Lajos ösztöndíjasok kiállításán” – mondta legújabb ruhakölteményiről a tervező.

A kollekcióért kattints a képre!

A kollekció a Kozma Lajos kézműves iparművészeti ösztöndíj keretén belül készült az Emberi Erőforrások Minisztériuma támogatásával.

Fotó: Szombat Éva
Smink: Schneider Anna
Haj: Molnár Attila
Styling: Madar Annamária
Modell: Dora – Attractive

Honlap:norasarman.com
Naprakész információk a facebook oldalon:  www.facebook.com/sarmannora
Napló és a kulisszatitkok: norasarman.tumblr.com