Pihentesd a mobilod

2014. december 22.
Most magunk ellen fogunk beszélni, hiszen nagyon örülünk neki, hogy épp ezt a cikket olvasod (akár számítógépen, akár tableten, akár a telefonodon), mégis azt mondjuk: ha az ünnepekkor összejön a család, kicsit szakadj el a telefontól. Három érdekes kampányt mutatunk be, amelyek erre hívják fel a figyelmet.

Vodafone Nagy Családi Kikapcs

Az idei karácsony legyen kicsit más: kapcsoljatok ki mindent magatok körül az ünnepekre, hogy teljes figyelemmel ajándékozhassátok meg egymást – ez az üzenete a Vodafone legújabb akciójának, amihez itt lehet csatlakozni. Elsőre meglepő lehet, hogy egy telekommunikációs cég biztat ilyesmire, de előfordul, hogy a társadalmi felelősségvállalás, egy jó ügy fontosabb a rövidtávú üzleti érdekeknél, és ez még a cég megítélésének is jót tesz.

 

UNICEF Tap Project

„Gyerekek millióinak kell nélkülöznie a tiszta ivóvizet. Te meddig bírnád valami olyasmi nélkül, ami jóval kevésbé nélkülözhetetlen? Például a telefonod nélkül?” Így vezette fel a UNICEF a Tap Project néven futó kampányának egyik akcióját. Az ENSZ Gyermekalapja összefogott az Armanival, létrehoztak egy applikációt, amelynek segítségével bárki megnézheti, hogy a telefonja hány percen keresztül volt használaton kívül. Az Armani vállalta, hogy minden 10 percig érintetlenül hagyott telefon után egy teljes napnyi ivóvizet biztosít a rászoruló gyerekeknek.

 

Műanyag gallér a Coca-Colától

„Nézz körül, biztos van körülötted valaki olyan, akivel értékes perceket oszthatsz meg” – a Coca-Cola 2014-es kampányában érzékletesen mutatta meg, hogyan telik el a családunkkal/barátainkkal/háziállatainkkal töltött idő úgy, hogy szinte nonstop a telefonunk képernyőjét nézegetjük. A kampányvideóhoz készítettek egy nagy gallért, ahhoz hasonlatosat, amelyet a kutyák szoktak kapni orvosi beavatkozások után, a piros gallért pedig azokra az emberekre tették, akik korábban nem tudtak elszakadni a telefonjuktól. A gallértól viszont nem látták a kijelzőt, ezért kénytelenek voltak felpillantani és észrevenni a környezetüket, az embereket maguk körül. A spot végén persze hozzátették, hogy a szép közös pillanatokat egy pohár hideg kóla még inkább élvezetessé tesz, de ezt az üzenetet igen finoman helyezték el.