Egyre több márka áll ki az állatbarát divat mellett a népszerű fast fashion márkáktól (H&M) az olyan legendás divatházakig, mint a Chanel. Nemrégiben a vegán életmódra váltó Tom Ford jelentette be, hogy ejteni szeretné a szőrmét, ahogyan a Gucci is tette nem sokkal előtte. A legnépszerűbb online piactérnek számító ASOS felületén már nem lehet olyan állati eredetű textilekkel találkozni, mint a toll, a selyem, a mohair vagy a kasmír, és tényleg szinte napról napra gyarapszik az állatbarát márkák száma.
Most a Chanel jelentette be, hogy többé nem használnak egzotikus állatbőröket kollekcióikhoz, vagyis nem lesz több kígyóbőrből vagy krokodilbőrből készült ruha vagy kiegészítő a márkánál. A bejelentést a legnagyobb állatvédő szervezet, a PETA is lelkesen fogadta, akik állítólag már régóta unszolták a Chanelt, hogy tegye meg ezt a lépést.