Az emberek és az állatok jogait kívánja erősíteni a H&M

2018. április 11. |

A fenntarthatósághoz nem csak a Föld, de közvetlenül az emberek és az állatok jogainak védelme is masszívan hozzátartozik. Nézzük, mit is tehet egy fast fashion márka, ha követendő példát kíván mutatni a divatiparnak.

 

Méltányos munkakörülmények

A H&M csoport tulajdonában nincsen egy gyár sem: fejlődő országok független cégeivel működik együtt azért, hogy a boltok polcain nap mint nap széles tömegek számára elérhetővé válhasson a divat. De ez nem azt jelenti, hogy a márka ne viselné a szívén a gyártási folyamat munkakörülményeit. Sok óriáscéggel ellentétben a márka filozófiája egyértelműen kiáll az emberi jogok védelmében, hiszen ahogy a brand hirdeti, mindenki megérdemli az emberhez méltó munkavégzés feltételeit.

Ráadásul a méltányos munkakörülmények biztosítását 2016 óta egy,  Stefan Löfven svéd miniszterelnök kezdeményezte globális megegyezés is erősíti, mely fontos fórumot hozott létre munkajog témakörben. Ehhez a világméretű, égetően fontos kezdeményezéshez pedig a H&M is csatlakozott.

Tömeges munkahelyteremtés

A fejlődő országokban működő gyárak a munkahelyteremtés szempontjából is kulcsfontosságúak, hiszen világszerte mintegy 1,6 millió munkahelyet hozott létre a H&M csoport. Ez pedig a fejlődő régiók számára komoly gazdasági növekedést, életszínvonalbeli feljebblépést biztosít.

Sőt, még az emancipációs törekvésekre is hatással van! A H&M a női munkavállalók számára az első munkahelyet, azaz a függetlenséghez vezető első lépést jelenti. A márka új, áprilisban a budapesti Váci utcában is debütáló, 2018-as Conscious Exclusive kollekciójának a  környezetvédelmen kívül még egy fontos üzenete van: a nőiség, és a női erő, mely nélkül elképzelhetetlen a fenntarthatóság eszméje.

Harc az állati eredetű alapanyagok ellen 

A 21. század figyelme az emberi jogok mellett az állati jogok felé is irányul, de az igazi bőr, szőrme és a toll sajnos még manapság is szorosan összefügg a divattal, szépségápolással. A modern technológiáknak köszönhetően viszont teljes mértékben erőszakmentesíthető lehet a divatipar. A H&M 100%-ban elutasítja a kozmetikai célú állatkísérleteket, illetve szigorú lépéseket tett annak érdekében, hogy a közeljövőben állati eredetű anyagoktól mentesíthesse a kollekcióit. Ennek a váltásnak fontos lépcsőfoka, hogy a márka betiltotta a veszélyeztetett fajoktól származó anyagok, így 2013-tól például az angora gyapjú használatát is.

Amit pedig szintén fontos tudni: A H&M csoport egyike azon cégeknek, akik elutasítják az állatokon folytatott tesztelést, és sem a szépségápolási termékeik, sem az alapanyagok nem voltak állatokon tesztelve, sem a gyártás során, sem a befejezett termékek esetében. Éppen ezért Kínában például egyáltalán nem forgalmazzák a szépségápolási termékeiket, ugyanis ott minden kozmetikumot muszáj tesztelni. Szóval, ha fontos számodra az állatvédelem, és legközelebb a H&M Váci utcai vagy Arénában lévő üzletében jársz, érdemes körülnézned a szépségápolási részlegén, ahol bio-termékcsalád is található. Szuper, ugye?

Szólj hozzá te is!

Még több Kirakat

Pataki Ági merészebb, mint valaha a Helia-D legújabb reklámjában helia-d

Pataki Ági merészebb, mint valaha a Helia-D legújabb reklámjában