A sokszínűség csak előmozdítja a sikert

2023. szeptember 26.
Új szintre emelte a sokszínűségről való hazai párbeszédet a Nyitottak Vagyunk az idei OPEN Conference-en. A céges sokszínűséggel foglalkozó legnagyobb régiós esemény 300 résztvevővel, 50 előadóval, köztük a DEI (Diversity, Equity and Inclusion) terület nemzetközi nagyágyúival, és 100 nagyvállalat képviseletével került megrendezésre.

A magyar kontextuson messze túlmutató konferencia nagyképet adott arról, hogy miről is szól a nyitottság, és hol tart az erről való nemzetközi üzleti diskurzus. 

„Azok a brit cégek, amelyek támogatják a sokszínűséget és az inkluzivitást, nemcsak morális követelményeknek felelnek meg, de a globális mezőnyben is kiemelkedően teljesítenek. A sokszínűség tehát nem akadályozza, hanem előmozdítja a sikert” – mondta Paul Fox, a konferenciát megnyitó brit nagykövet.

Az évek óta az 50 legmeghatározóbb D&I vezetők listáján szereplő Dan Robertson kiemelte, hogy a cégek és vezetőik ma már nem hallgathatnak társadalmi, politikai és környezeti ügyekről. A szakértő elmondta, hogy George Floyd meggyilkolása egy olyan időszakot indított el, amikor a célvezérelt márkák vezetői csak akkor őrizhetik meg hitelességüket, ha nyíltan kiállnak fontos társadalmi ügyek mellett.

Martin Parkes, a Blackrock vezetője kiemelte: „A szervezeti kultúra átalakítása egyéni kötelezettségvállalásokkal kezdődik. A vezetőknek az ügyek mellé kell állni ahhoz, hogy valós változások történjenek.”

A konferencia a társadalmi fenntarthatóság számos aspektusát érintette, többek közt a roma és LGBTQ+ inklúziót, a megváltozott munkaképességű szakemberek foglalkoztatását, a női karrierutakat, valamint rámutatott több iparág – kreatívipar, média, FMCG szektor – DEI területén jelentkező kihívásaira.

Az idei OPEN Conference megvalósulását az RTL, a Publicis Groupe Hungary, a Citi, a Morgan Stanley, valamint az alapító tagok, a Google, a Prezi és az espell támogatták.

Kampány a nyitottságért

A Nyitottak Vagyunk az OPEN Conference-en mutatta be az idei országos kampányát. A kampányfilmben 33 cég vezetője közösen tette le a voksát az ítélkezésmentes, nyitott és befogadó vállalati kultúra építése mellett. „A befogadó szemlélet nemcsak a szívünknek kedves, de a pénztárcánknak is jót tesz. Tökéletes eszköz arra, hogy egyszerre nyűgözd le vele a főnököd és a munkatársaid” – mondta Nagy György, a Sigma Technology magyarországi vezetője. 

A kampánynak kettős célja van. A Nyitottak Vagyunk szeretné felhívni a figyelmet arra, hogy a nyitottság érték. A sokszínűség és inklúzió számtalan tanulmány és külföldi, illetve hazai céges példa alapján is növeli a vállalatok nyereségességét és innovációs kapacitását, segíti a munkáltatói márkát, valamint a munkavállalók elköteleződését és személyes komfortérzetét is emeli. 

Másrészt a Nyitottak Vagyunknak az is célja, hogy növelje azon vállalatok számát, amelyek érdemi, stratégiai lépéseket tesznek a sokszínű vállalati kultúra irányában az ESG keretrendszer társadalmi pilléréhez kapcsolódóan. A Nyitottak Vagyunk egy olyan társadalmi vállalkozás, amely Magyarországon egyedülállóan tudja lefedni a nyitott vállalati kultúraépítéshez kapcsolódó szolgáltatási spektrumot, a cégek auditálásától kezdve a munkavállalói felméréseken át a stratégiaalkotáson keresztül a konkrét akciók megvalósításáig. 

„Az elfogadás és a sokszínűség nemcsak társadalmi, hanem üzleti érték és érdek is. A DEI azokról az emberekről szól, akiket a cégek foglalkoztatnak, akik előállítanak és alkotnak, valamint azokról a közösségekről, akiket kiszolgálsz a termékeddel. A sokszínűség igazából mindannyiunkról szól” – mondta Sásdi Helga, a Nyitottak vagyunk igazgatótanácsának elnöke.

Várady Nóra, a Nyitottak Vagyunk ügyvezetője kiemelte: „A fenntarthatóság és az ESG megfontolások a modern üzleti gondolkodásban alapvető fontosságúvá váltak. Az ESG-megközelítés egyre inkább megköveteli, hogy a sokszínűség és a befogadás ne csak egy CSR- és munkáltatói márkaépítési eszköz legyen, hanem valódi elkötelezettség, amelyet éves jelentésekben kell bizonyítani.”

A Nyitottak Vagyunk idei kampányvideója

A kampányfilm az RTL és az AMC felületein, valamint országos médiumokban, a Forbes, a Ringier, az Elle, a Marie Claire és az nlc.hu felületein fog futni az év hátralévő részéig. 

A Nyitottak Vagyunk 10 éve alakult azzal a céllal, hogy megmutassa, nyitottnak lenni érték, és a nyitott cégek nemcsak sikeresebbek, de az ott dolgozók boldogabbak is. A nonprofit szervezetnek több mint 30 tagja van, missziójához pedig eddig 1132 vállalat csatlakozott.