Az utóbbi években egyre nagyobb számban látják meg a szépségmárkák az értékesítési lehetőséget az élő közvetítésekre koncentráló felületekben. Az újdonságokra, az új lehetőségekre nyitott márkák így egyre nagyobb bizalommal fordulnak a livestream újoncok felé is.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A szépség- és testápolási kencéket kínáló startup, a Blume például március 14-én indított egy kampányt a Shop LIT Live nevű livestream shoppingplatformon, amelyet még 2020 szeptemberében alapított Toby Zhang (a TikTok egyik korai befektetője). A kampány részeként a márka négy héten keresztül tematikus élő közvetítéseket futtat, miközben különböző kedvezményekkel kényeztetik a vásárlókat. A live vásárlás mellé 20%-os kedvezményt, illetve ajándékcsomagokat adnak.
A terület még viszonylag friss, és persze kismillió lehetőséget kínál nemcsak a vásárlóknak, hanem a hasonló „brand&tech” együttműködések résztvevőinek is. Az Ulta Beauty is szuper példa erre, amely még novemberben állt össze a Perfect Corp. céggel egy appon belüli, hasonló vásárlói élmény megvalósítására. Egyelőre persze mindez még csak Amerikában „lőtt ki” igazán, de szépen mutatja, hogy mire számíthatunk akár magyarországi szinten is a következő években.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
„Az emberek szerintem fontosnak tartják a személyes kapcsolatot, valakit, aki bemutatja az adott termékkel kapcsolatos gondolatait” – nyilatkozta Taran Ghatora, a Blume alapítója és igazgatója. Persze mindez nem feltétlenül új módja a vásárlásnak, elég arra gondolunk, hogy egyes kereskedelmi tévécsatornákon is vásárolhatunk élő műsorok során, tette hozzá. A Shop LIT ráadásul csak az egyik élő közvetítő platform a márka radarján, hiszen együttműködtek már hasonló területről a Supergreattel is.
Na, de nézzük, mitől is akkora nagy szám egy hasonló digitális, élő vásárlás. A Shop LIT felületén több témakörben is böngészhetünk az élő közvetítések között, és a streaming közben felbukkanó linkeken keresztül is vásárolhatunk. Természetesen applikáción belül van lehetőségünk fizetésre, és az sem okoz problémát, hogy csatornát váltsunk, hozzáadjunk a kosarunkhoz, vagy egy másik létező kosárba lépjünk át, miközben a videót nézzük. Közismert influenszerek is képernyőre kerülnek, saját bőrápolási rutinjukról, szokásaikról és tapasztalataikról beszámolva. Dahmian Ramsammy modell, színész például termékekre lebontva is beszélt kedvenceiről, többek között a Herbivore, Malin+Goetz, The Ordinary és a Fenty Skin termékeiről.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Ez a felület ezenkívül még digitális érméket is osztogat a felhasználóknak, amiket később kuponként válthatnak be, de barátok meghívásáért is jár az extra „fizetség“. Mindenesetre az már tisztán látszik, hogy sokrétű terület a livestream, amiből rengeteg új dolgot kihozhatnak még mind a szépségmárkák, mind pedig a technikai hátteret kínáló cégek. Egy biztos, úgy tűnik, hogy ez az online vásárlás „újhulláma” jelenleg, vagyis a videós és az élő közvetítések még nagyobb teret kaphatnak hamarosan a szépségápolásban.
Forrás: Glossy.co