Hogyan lett Axente Vanessa a legsikeresebb magyar modell?

2017. március 31.
Még csak 21 éves, de már olyan divatházakkal dolgozik együtt, mint a Chanel, a Prada, a Calvin Klein vagy Stella McCartney. Hogyan lett a zalaegerszegi lányból a legkeresettebb magyar modell?

Tizenhárom éves volt, amikor a szüleinek bejelentette, hogy modell szeretne lenni. Egy évvel később már Ázsiában kapott munkát. 2009-ben szerződtette le az Attractive Modell Agency, az ügynöke Fehér Orsi lett. A következő években felgyorsultak körülötte az események: egyre többet utazott külföldi fotózásokra, főleg Tokióba és Szingapúrba. Tizenhat éves volt, amikor először szerepelt a szingapúri Harper’s Bazaar és a magyar Glamour magazin címlapján.

A 2012-es év is számos felkérést hozott Vanessának, a nagy divatházak mind maguknak akarták megszerezni, de ő végül a Pradát választotta. A 2012. őszi-téli kollekciót bemutató show exkluzív modellje lett, ő nyitotta meg a bemutatót. Elszántságának és céltudatosságának köszönhetően megfordult a Christian Dior, a Nina Ricci, a Celine, a Miu Miu, a Louis Vuitton és a Givenchy kifutóin is. (De persze még napestig sorolhatnánk!)

2012. júniusában a Prada 2012/13-as őszi-téli kollekciójának egyik reklámarca, a kampányhoz készült fotókat pedig Steven Meisel készítette, majd júliusban ugyancsak Steven Meisel fotózta az olasz Vogue júliusi számában, ahol több nemzetközi modell társaságában egy 24 oldalas összeállításban szerepelt. Ugyanebben az évben, a decemberi olasz Vogue magazinnak már a címlapján találjuk.

2013-ban Patrick Demarchelier fotózta a japán Vogue címlapjára, az amerikai Vogue-ban pedig 2013 nyarán szerepelt először (és azóta már hányszor)… Ugyanebben az évben szerepelt a Prada, a Hugo Boss és a Calvin Klein kampányokban is, és a német Vogue is címlapra tette.

2014-ben exkluzív szerződést kötött, és többször szerepelt a Chanel kampányaiban, reklámjaiban, majd a márka sminkkollekciójának arca lett. Még ugyanebben az évben a Calvin Klein Endless Euphoria illatának arca.

2015-ben már a Chanel ékszerkollekciójának is kampányarca, és persze a nemzetközi divatlapok címlapjai sem kerülték el.

2016 szeptemberében tizenegyedik alkalommal szerepelt az olasz Vogue címlapján, ezúttal Patrick Demarchelier fotózta. Továbbra is a Chanel, a Prada és a Calvin Klein állandó arca.

Nem kérdés, Vanessát imádja a kamera! És, hogy mit hoz az idei év a modell számára?

Az angol POP Magazine tavaszi-nyári számának különleges Dior címlapjához Vanessát választották, melyhez Charlotte Wales készítette a fotókat Párizsban. A „She’s Gonna Step On You (Again)” című editorial a Dior új vezető tervezőnőjének, Maria Grazia Chiuri tiszteletére készült, amelyhez egy interjú is dukált. Vanessát természetesen kizárólag Dior ruhákba öltöztették, olykor haute couture darabokkal tűzdelve.

A galériáért kattints a képre!


A Calvin Klein Underwear kampánya után újabb világhírű márka reklámjában csodálhatjuk meg Vanessa tökéletesen kisportolt testét, ugyanis a legismertebb angol tervezőnő, Stella McCartney egy szezonban két kampányához is a magyar szupermodellt kérte fel. Így lett egyszerre a tavaszi-nyári fehérnemű és fürdőruha kollekció arca is Oliver Hadlee Pearch fotóin. Egy júniusi napon, Londonban zajlott a fotózás, amikor Vanessa megvillanthatta színészi tudását is, hiszen két kampányvideó is készült, amelyekben különböző karaktereket kellett alakítania.

Nézd meg kampányt, kattints a képre!


A világ egyik legismertebb luxus webáruháza, a Net-A-Porter saját magazinjában szerepel másodjára. Korábban már pózolt a több mint 100 országot kiszolgáló cég kampányában, a tavaszi szám kedvéért pedig egyenesen Marokkóba utazott. Vincent van de Wijngaard kapta lencsevégre, a festői fotósorozat a Tangier Days címet kapta.

A galériáért kattints a képre!


És még mindig csak 21 éves…