Ausztriában értük el Zoomon, ahol barátjával, Daviddal éppen Schumacherék salzburgi házában tartózkodtak. Amikor nem versenyeznek, megpróbálnak minden időt együtt tölteni, hiszen egyébként Vivien, akivel 2018-ban már készítettünk interjút, Magyarországon él. David édesapja a korábbi Formula–1-es versenyző, Ralf Schumacher, nagybátyja pedig minden idők egyik legeredményesebb pilótája, a hétszeres világbajnok Michael Schumacher. Vivien természetesen Ralf Schumacherrel is sokat beszélget az autóversenyzésről, aki szerint minden adottsága megvan ahhoz, hogy Formula–1-es pilóta lehessen.
Mentális teher
Egy Formula kategóriás versenyzőnek a mentális teherrel is számolnia kell. „Ralf mentálisan nagyon erős, voltaképp ő menedzseli Davidot is – meséli Vivien. – Az autóversenyzés nem annyira egyszerű világ, mint amilyennek kívülről látszik. Hatalmas pénzek mozognak és óriási teher van a pilótákon is. Ralf ma már például úgy kezeli a stresszt, hogy ha túl nagy a nyomás, akkor időt ad magának és átgondolja azt, hogy mit cselekedjenek. Látott minket versenyezni, amikor David ellen versenyeztem Ázsiában, és azt mondta, hogy őt is megleptem az első Formulaautós versenyeimen azzal, hogy nálam jóval tapasztaltabb pilótákat is meg tudtam előzni. Azt mondta, hogy ki meri jelenteni, hogy van esélyem a Formula–1-re. De azt is hozzátette, hogy a Formula–1 világa nagyon kemény, nagyon sok benne a pénz, a politika, és a tehetség ugyan nagyon sokat jelent, de nem mindent. Mindig kell a képességek mellé egy erős szponzor, támogató is.”
David és Vivien
Vivien kislány kora óta versenyzik, az Audi Sport tagjaként rendszeresen részt vett különböző programon és a szponzorokkal, csapatokkal folytatott megbeszéléseken is. Talán ennek is köszönheti, hogy fiatal kora ellenére nagyon érett.
„Ha nem tudsz megbirkózni a rajtad lévő nyomással, és a rád irányuló figyelemmel, sosem fogsz feljutni a csúcsra a Formula-1-ben” – mondja Christian Horner a Red Bull Racing csapatfőnöke a Netflix Formula 1: Drive to survive című dokumentumfilm-sorozatban. Vivien édesapja, Keszthelyi Zoltán szerint lányát igencsak kemény fából faragták, és a „korához képest sokkal érettebb és határozottabb, a hétköznapokban is kiegyensúlyozott, „nyugodt és nagyon jól tűri a stresszt”. Édesapja azért azt is elárulta, hogy féltik, de nagyon bíznak benne és abban, hogy tudja, mikor meddig mehet el.
Veszélyes világ
A világ legveszélyesebb és legdrágább sportja sokak szerint vadászpilóta mentalitást követel. A legtöbb pilóta a fél karját odaadná, ha Formula–1-es autót vezethetne. Pedig ez a világ egyik legveszélyesebb sportja. Óriási a kockázat minden körben, hiszen a versenyzők 350 km/h-val száguldanak, és 300 km/h-val veszik be a kanyarokat, miközben kerék-kerékkel harcol. És rengeteg a baleset is. Ezek a pilóták hatalmas kockázatot vállalnak, kifacsarnak az autóból és magukból mindent. Ez különbözteti meg őket az átlagtól. Viviennek tizenöt évesen 2014-ben a Salzburg Ringen volt egy hatalmas balesete. Az autó ötször fordult meg a saját tengelye körül. „Engem ez egyáltalán nem rettentett el, azonnal vissza akartam ülni az autóba. A szüleim próbáltak lebeszélni, de hiába. Én azt mondtam nekik, igaz, hogy fáj egy kicsit itt és ott, de nem ez az első balesetem, vissza akarok ülni és folytatni. Nem félek semmitől” – meséli, és ez a mentalistás kísértetiesen hasonlít Michael Schumacherére, akit épp ez a tulajdonsága tett többi között a világ egyik legnagyobbjává.
Vivien azt meséli, őt a kudarc inspirálja, és teszi erősebbé: „A Forma–1-ben az ütközés gyakori eset, nemrég a barátom unokatestvére, Mick Schumacher is ütközött egy nagyon nagyot. Én úgy gondolom, ha valaki ezt a sportot komolyan gondolja, ez nem fogja megfélemlíteni. De sokan vannak, akik beülnek egy Formula kategóriás autóba, majd ki is szállnak, mert azt mondják, túl sok, túl félelmetes.” Vivien szülei azonban csak azóta alszanak nyugodtabban, amióta a Formula kategóriás autókra fejvédőt tettek. A FIA (Nemzetközi Automobil Szövetség) 2018-ban tette kötelezővé a halot, vagyis a fejvédelmet az autósportban.
Az elit
Minden autóversenyző, aki valaha a Formula–1-ben versenyezhetett, gyerekkora óta álmodik arról a pillanatról, hogy részese lehet a világ legrangosabb és legőrültebb autóversenyének, ahová évente 20 kiválasztott kerülhet be. Az elit.
Ezzel Vivien is így van. Kislányként nem babákkal, hanem kisautókkal játszott. Gyerekkori álma 2013-ban vált valóra, amikor az első versenyén kitűnt a mezőnyből: a leggyorsabb női versenyzőként a felnőtt mezőnyben abszolút negyedik helyen végzett. Sokan felfigyeltek azóta Vivien tehetségére, és lehetőséget kapott, hogy korengedménnyel versenyezzen a Swift Cup Európa, majd az osztrák szériában is. Max Zellhofer, az Swift Cup Austria promótere már a kezdetekkor a motorsport gyémántjának nevezte Vivient.
Eredményeire a német Audi Sport is felfigyelt és 14 évesen szerződtették. Ő lett 2015-ben az Audi Sport Racing Academy első női versenyzője. Ez egy kizárólag autóversenyzőknek fenntartott gyári irányítású iskola, ahová kizárólag az Audi Sport megkeresése útján kerülhetnek be a juniorok.
Vivien háromszoros túraautó bajnok autóversenyző és a nemzetközi nagy túraautó GT bajnokságok történetében minden idők legfiatalabb női versenyzője, aki dobogós, junior első abszolút második helyen zárta a szezont. Élete első bajnoki címét egy Audi TT volánja mögött nyerte 2016-ban a Közép-Európai Zóna Túraautó Bajnokságon, ahol – 15 évesen – sprint távon és endurance távon is magyar bajnok lett. 2019-ben már a Formula–3 Ázsia-bajnokságon állt rajtvonalhoz, és a legfiatalabb és egyben az első női pilóta lett a magyar autósport történetében, aki egy teljes szezon keretein belül eljutott a nemzetközi Forma–3-as kategóriáig. Élete első F3-as sorozatában 9 versenyből ötön szerzett pontot, összesen 13-at, amivel a 13. helyen végzett: minden idők legfiatalabb, egyben legsikeresebb magyar autóversenyzője lett a kategóriában. 2021-ben pedig a német Team Motopark csapat tagjaként az Euroformula Open elnevezésű, Formula–3-as géposztálynak megfelelő bajnokságban állt rajthoz,majd lett pontok és helyezések tekintetében a világ legeredményesebb autóversenyzőnője a kategóriában.
A jövő
Vivien azt mondja, ha minden összejön, három-négy év múlva akár a Formula–1-ben is versenyezhet. „Még zajlanak az egyeztetések, és ha minden jól megy, akkor a felkészülést követően lesz lehetőségem a Forma–2-be kerülni. Aztán lehet a Forma–1-ről beszélni egyáltalán.”
Rettenetesen nehéz bekerülni ebbe a szűk elitbe, és még nehezebb megtartani a pozíciót, ha már valaki ott van. Nagyon nagyon kell akarni. Nagyon kevés nő jutott el valaha a Formula1-ig, de Vivien szerint nagyon támogatóak a női pilótákkal.
„Ha látják, hogy van egy nő a piacon, szeretnék, hogy minél nívósabb sorozatokban induljon. A probléma mindig a pénz, hiszen egy Forma-2-es sorozat is többmillió euróba kerül évente. Hatalmas összeg” – mondja Vivien, aki naponta több órát edz az edzőteremben, hogy bírja a vezetéssel járó fizikai terhelést is. A versenyautók vezetéséhez nagyon erős fizikum kell, például az autókban nincs szervókormány, vagyis azt a kormányt el is kell tudni fordítani. „Hatalmas erők hatnak a kormányra, és azzal meg is kell tudni birkózni – meséli Vivien. – Vezetés közben hatalmas fizikai megterhelésnek vagyunk kitéve. Éppen ezért borzasztóan kemény az én edzésprogramom is.”
Az biztos, hogy ha a siker Vivien elszántságán múlik, az álmai biztosan valóra válnak. A többit a sors dönti el.