Feltörekvők: Dorka Petrity, táskatervező

2015. február 28. |
Central Médiacsoport Zrt.

Divattanulmányok és tervezői előképzettség nélkül kezdett el táskákat tervezni Petrity Dorka - vele beszélgettünk a táskakészítés fortélyairól, a social media befolyásolta trendekről és a nemzetközi piacokra is betörni készülő márkájáról.

Miért pont a kiegészítő tervezést választottad?

Pár éve, a főiskolai tanulmányaim alatt fogalmazódott bennem meg a kérdés, mi lesz velem diploma után? Így még az iskolai évem alatt, autodidakta módon elkezdtem tanulni a táskakészítés fortélyait, bár a végzettségem szerint közgazdász vagyok. A két szakma komoly komplementert tud alkotni, az évek során pedig folyamatosan csiszolódott mind a márka – mind én magam is.

Mikor alakult meg a márkád és milyen volt az első kollekciód?

2012 nyarán debütált az első kollekcióm, melynek még minden egyes darabját én varrtam. Nagyon sok kedves emlék fűz a kezdetekhez, ezért a kollekció táskáiból magamnak is megtartottam egyet-egyet.

Hogyan készül el egy Petrity – táska? Milyen eszközökkel, milyen módon valósul meg a kézzel elkészített darab?

A táskák gyártása teljesen megváltozott: míg pár évvel ezelőtt havi 10-12 darab, addig ma már heti 30-40 darab táskát készítünk, ami a karácsonyi szezonban akár meg is duplázódhat. Nagy felelősség ugyanazt a minőséget és egyediséget megtartani mindegyik táskán, ezért olyan szakemberekkel dolgozok együtt, akikben teljes mértékben megbízok – a termékek gyártását pedig személyesen felügyelem. A tervezéstől kezdve, az anyagbeszerzésen át, az utolsó cipzár elhelyezéséig minden szakaszban részt veszek.

Mik a legkelendőbb táskák nálad?

Legyen kicsi és fekete – nálunk főleg ez a kulcsszó!

Minden időszaknak megvannak a maga trendjei, mégis, ki tudsz emelni egy olyan táskatípust, amit a magyar nők karján bármikor lehet látni?

A kisebb méretű táskák nálunk minden szezonban és kollekcióban szerepelnek – ez nem véletlen, hiszen sokkal praktikusabbak és a vállra akasztható pántjuk miatt viselni is kényelmesebb őket. Épp ezért, mindegyik táskámhoz tartozik egy clutch, amit könnyedén le lehet pattentolni, de külön, borítéktáskaként is hordhatóak.

A félévente megújuló táskakollekciód mellett privát megrendeléseket is vállalsz. Mi volt a legextrémebb darab, amit kiadtál a kezei közül?

Nagyon szeretem az egyedi megrendeléseket, mert a leendő tulajdonossal együtt tervezünk, a közös ötletelésből pedig fantasztikus táskák születhetnek. Az eddigi legkedvesebb ilyen megrendelésem egy hatalmas, bézs színű Big Tote Bag volt, amire fehér kecskeszőrből készítettük a clutchot és egy piros, vékony pánttal bolondítottuk meg a táskát – tökéletes lett a végeredmény!

Alapvetően kiktől inspirálódsz?

Nincsenek példaképeim, nem szoktam követni a trendeket. Kialakult egy klasszikus, Petrity-féle stílus, amire a márka is épül, ezt a vonalat próbáljuk követni. Igyekszem úgy tervezni, hogy a kollekciók kapcsolódjanak egymáshoz, mégis minden szezonban legyen egy-egy olyan újító elem, amin a táskarajongóknak is megakad a szemük.

A külföldi piac is vonz, vagy csak a hazai közönségnek tervezel?

A tavalyi év nagy változást hozott: a termékeink egyre népszerűbbek, sok külföldi vendég vásárol tőlünk, így az idei évben meg szeretnénk célozni a nemzetközi piacokat, Európa és más kontinensek nagyvárosait is. A szívünk csücske viszont a magyar közönség marad, annál is inkább, hiszen az emberek egyre nyitottabbak a hazai tervezők munkáira is.

Mik a benyomásaid a magyar nők ízlésével kapcsolatban, nagy hatással vannak ránk a médiumok, a luxusmárkák és a sztárok diktálta trendek, vagy inkább csak magunknak öltözködünk?

Jó irányba haladunk, de természetesen bőven van még hova fejlődnünk. Nagyon sokan nem találják a stílusukat, hanem a social media felületeknek próbálnak megfelelni, azonban egyre többen nyitnak a hazai tervezők felé is, ami nagy öröm számomra.

Milyen újdonságokkal rukkolsz elő 2015-ben?

Hamarosan bemutatok egy exkluzív kollekciót, amelyben nem csak a nőknek, hanem a kis kedvenceiknek is terveztem kiegészítőknek. Szeretném, ha idén bővíteni tudnánk a termékpalettánkat férfi kiegészítőkkel is, valamint nem titkolt célunk betörni Európa többi nagyvárosába is!

Szólj hozzá te is!

Kapcsolódó cikkek

Még több Uncategorized