Óceáni hulladékból gyártott futball mezeket és futócipőt az adidas

2016. november 11. |

Az Adidas már korábban csatlakozott az óceánokba kerülő műanyagszemét ellen küzdő Parley for the Oceans kezdeményezéshez, az együttműködés eredményeként most két legendás futball klub, a Bayern München és a Real Madrid mezeit, valamint az UltraBOOST Uncaged futócipő modellt is elkészítették az óceánokból kihalászott műanyag hulladékból. Ez csupán az első lépések egyike volt: a márka hosszú távú céljai között szerepel, hogy kizárólag újrahasznosított műanyagot használjanak gyártásnál.

A most megjelent labdarúgó mezek és az UltraBOOST Uncaged futócipő az első tömeggyártású termékek, melyek Parley óceáni hulladékból készültek. Az alapanyagot a Parley kampányának részeként halászták ki a Maldív-szigeteket övező vizekből, azzal a céllal, hogy felhívják a figyelmet az óceánok túlzott szennyezésére és egyúttal átfogó megoldást kínáljanak erre a problémára.

Az adidas x Parley labdarúgó mezeket a csapatok hivatalos mérkőzésen is viselni fogják: a Bayern München játékosain a november 5-i 1899 Hoffenheim elleni meccsen, míg a Real Madrid gárdáján a november 26-i Real Sporting de Gijón elleni összecsapáson lesz látható a különleges viselet. Ezek teljes mértékben műanyag tengeri törmelékből készültek, míg a mezfeliratok vízalapú környezetbarát nyomatokból lesznek. Az egyediség jegyében a klubok logói, a három csík és a szponzor logók színe a fehér Real Madrid és a vörös Bayern München szereléseken is a mez alapszínével megegyező lesz.

A 7000-res darabszámban elérhető UltraBOOST Uncaged Parley futócipők kötött felsőrésze óceáni műanyagból (Ocean PlasticTM – 95%) és újrahasznosított poliészterből (5%) áll össze. Egyéb részeit – fűzők, a sarok elemei, valamint a bélés – szintén újrahasznosított anyagokból készítették, míg designját az óceánok hullámai ihlették.

„Ez csak az első lépések egyike a Parley for the Oceans csapatával megkezdett közös utunkon. Amellett, hogy az adidas az első márka, amely tömeggyártású terméket készít tengeri hulladékból, ennél hosszabb távú terveink vannak. A megkezdett út akkor ér majd véget, amikor teljesen kivontunk az ellátási láncunkból az érintetlen műanyagot” – mondta el Végső Péter, az adidas brand marketing menedzsere.

„Az öko-innováció terepe még rengeteg lehetőséget tartogat. Amellett, hogy felhívjuk a figyelmet az újrahasznosításra, már a műanyag szennyezés elleni konkrét gyakorlattal is rendelkezünk. Az adidas és a Parley közös mozgalma arra szólít minden vásárlót, sportolót, csapatot és szurkolót, hogy tudatosan csökkentse a természetbe jutó szennyező anyagot mértékét” – tette hozzá Végső Péter.

Az adidas 2017-es célkitűzése, hogy legalább 11 millió, a Parley tisztító hálózata által kihalászott műanyag palackot használjanak fel magas minőségű sportruházatok készítésére. Ez a terv egy nagyobb volumenű elkötelezettség része: a márka célja, hogy a fenntarthatóság jegyében egyre inkább átálljon az újrahasznosított alapanyagok használatára, és hogy ipari sztenderddé tegye az öko-innovációt a Parley A.I.R. Stratégia megvalósításával (avoid, intercept, redesign, azaz elkerül, megállít, áttervez), melynek lényege, hogy véget vessen a tengeri műanyag szennyezésnek.

A Parley futball mezek az www.adidas.com/parley oldalon és a kiválasztott üzletekben lesznek elérhetők november 4. péntektől (Bayern München), illetve november 24. csütörtöktől (Real Madrid).

Az UltraBOOST Uncaged Parley november közepétől lesz elérhető.

Szólj hozzá te is!

Kapcsolódó cikkek

Még több Uncategorized