Kertész Attila festőművész negyedik tárlatán a személyiségfejlődés legkorábbi időszakát jeleníti meg tíz festményből álló sorozatban.
Az ember életének az elején az egyén dinamikusan formálódik, személyisége, főbb karakterjegyei kibontakozóban vannak, még csak akar valamivé válni. A téma megragadásához Kertész hellenisztikus szobormaradványokból inspirálódott, ahol az alakok erőtől duzzadnak, lendületesek, küzdenek, ugyanakkor a letört darabok, a hiányzó részek jelzik, hogy ez a folyamat akadályokkal teli, feszültségektől terhes.
„A PETROS-sorozatomban az életünk jelentőségteljes »első harmadának« azon fejlődési szakaszát vizsgálom, amikor még a személyiség, a személyes célok, az adottság és akarat képlékeny masszája folytonos változásban van – meséli Kertész Attila. – A személy fő irányultsága és jellege már megmutatkozik, de eszközei, lehetőségei és tettei még kiforratlanok.”
Attila festészeti munkásságában minden egyes sorozata kiemelt jelentőségű, hiszen szorosan kapcsolódnak egymáshoz. Első kiállítási anyagában a GEMSELF-ben az ásványokat, mint a kollektív emlékezet szimbólumait dolgozta fel. A második tárlatát, az ANIMA-t az ÉN férfi és női oldalának különböző megjelenési formájának bemutatása céljából alkotta meg. A festőművész harmadik tárlata a latin GENETRIX nevet kapta, amelynek jelentése ős, ősanya, és amely szimbólumokat absztrakt eszközökkel ábrázolta.
Kertész Attila minden alkotása erős érzelmi indíttatásból készül és egytől egyig érzékiek, mivel a művész a saját önismereti utazását dolgozza fel absztrakt formában, néhol figuratív elemekkel kiegészítve.
A kiállítás még ezen a héten, október 3-ig a belvárosi Hybridart Space-ben látható.