Röehrs divattervezést és termékfejlesztést tanult a főiskolán, és első kézből nyert bepillantást a divatvilágba a Vogue művészeti asszisztenseként New Yorkban. Jelenleg a Rothy’s amerikai cipőmárka művészeti vezetője, és szabadidejében előszeretettel hódol szenvedélyének, a főzésnek.
Divatillusztrációi olyan magazinokban is megjelentek, mint a Harpers Baazar, Vogue Brasil, vagy a New York Times.
Ki Gretchen Röehrs? Mesélnél nekünk egy kicsit arról, hogyan is kezdődött ez az egész?
Nos, röviden fogalmazva: San Francisco-i festőművész és cipőtervező. Az egész egy viccnek indult. Azt gondoltam, mennyire szórakoztató lenne, ha kicsit kevernénk a divatot az ételekkel.
Miért az ételekre esett a választásod, miért nem valami másra? Honnan jött az ötlet?
Egy nap eléggé unatkoztam, fogtam az ebédem, körberajzoltam és lefotóztam.
Mi inspirál téged?
Minden inspirál, akár az erőteljes színek, formák, egzotikus gyümölcsök, ezek vissza is köszönnek az alkotásaimban. Az egyetlen célom, hogy megnevettessem az embereket azáltal, hogy megmutatom, egyes élelmiszerek milyen jól visszatükröznek bizonyos ruhadarabokat.
Hogyan kombinálod az emberi testet a zöldségekkel, gyümölcsökkel? Hogyan kell elképzelni egy átlagos alkotói folyamatod?
Igazán egyszerű és gyors folyamatról van szó, amely 3 lépésből áll. Első lépés: ráhelyezem az adott ételt egy fehér papírra. Második lépés: rajzolok köre egy figurát. Végezetül: készítek róla egy képet. Nagy ritkán használom a Photoshoppot is, ha túl árnyékos lesz a kép vagy ilyesmi.
Ha már élelmiszerekről beszélünk, van bármi féle étkezéssel kapcsolatos mottód? Ha igen, megfogalmaznád egy mondatban?
Egyél sok zöldséget!
Az Instagram volt az első online felület, ahol megosztottad alkotásaid, és ma már több mint 80 ezren követik nyomon munkásságod. Szerinted mi az előnye, illetve a hátránya a közösségi médiának egy művész számára?
Az előnye, hogy igazából bárkivel meg tudod osztani alkotásaid, a világ bármely pontján is legyél. Ami viszont óriási negatívum, és szerintem sokszor fel sem mérik az emberek mit is jelent igazából, amikor mások eltulajdonítják az illusztrációimat, és sajátjukként használják fel.
Mi volt eddigi karriered csúcsa?
Mindenképpen az, amikor a New York Timesnak illusztráltam!
Van esetleg más, amivel foglalkozol ezen kívül? Mit csinálsz?
Talán kevesen tudják, de nem csak illusztrációkat készítek, hanem olaj-, és akvarell festményeket is.
Mik a terveid a jövőre nézve?
Remélem, hogy lesz lehetőségem elköltözni egy távoli szigetre, és örökre kizárhatom életemből a közösségi médiát.
Milyen tanácsot adnál azoknak, akik kreatív illusztrátorok szeretnének lenni?
Valósítsa meg az összes őrült ötletet, ami a fejében van! Ne várjon a megfelelő pillanatra, valamint engedje, hogy a műalkotásai életre keljenek.
Idén februárban jelent meg Gretchen első könyve az Edible Ensembles: A Fashion Feast for the Eyes, From Banana Peal Jumpsuit to Kale Frocks néven. Megvásárolható az Amazonon 4700 forintért. További munkáit megtekintheted hivatalos oldalán ide kattintva.
Szerző: Mándoki Bernadett (gyakornok)
Fotó és rajzok: Gretchen Röehrs