Szeretjük, ha nemcsak szép egy-egy darab, de mondanivalója van, például amikor ékszermárkák kifejezetten kiállnak egy-egy fontos társadalmi ügy mellett. Az ehhez hasonló kreatív kampányok sokat segítenek abban, hogy minél szélesebb réteggel megismertessék a különböző ügyeket, tudtátok, hogy akár könyvekkel is ki lehet állni például a környezettudatosság mellett?
„Az igazság lehet, hogy csúnya, de sosem megy ki a divatból” – szól a finn napilap, a Helsingin Sanomat kampányának szlogenje. A téli pulóverek kötésmintái pedig a tavalyi év „legcsúnyább” híreit ábrázolják: a klímaváltozás, háború, az óceánok műanyagszennyezése, a szexuális zaklatás és a technológiai manipuláció jelennek meg a pulóvereken, hogy arra emlékeztessék az embereket, hogy az újságírók nem hunyhatnak szemet ezek felett az ügyek felett. „Az igazság az újságírás sarokkköve, mindegy, milyen csúnya is. Nem ijedhetünk meg olyan témák miatt, amelyek bonyolultak (…) Ezért kell karácsonykor külön kiemelnünk, kimutatnunk ezeket. A mi felelősségünk, hogy a társadalom figyelmét ráirányítsuk ezekre az ügyekre és tartsuk is ott addig, amíg meg nem oldódnak” – mondja Kaius Niemi, a lap főszerkesztője.
A limitált kollekció természetesen 100 %-ban Finnországból szerzett gyapjúból, egy helyi kisvárosban, Lieto-ban készült.
Kattints a galériára a képekért!
forrás és képek: Helsingin Sanomat