Exkluzív interjú: Philipp Plein

2019. január 27. |

Philipp Plein nemrég nyitott üzletet Budapesten. Nem csak erről, de az őt érő kritikákról és a márkát övező botrányokról is kérdeztük. Válaszolt.

Kétségkívül sikeres: az 1998-ban, Svájcban alapított Philipp Plein az elmúlt években önálló luxusmárkaként az egyik legnagyobb növekedést érte el és mára a világ 100 legnagyobb divatmárka gyártói között érdemelte ki a helyét. A német származású alapító és tervező vitathatatlanul a divatipar egyik leggazdagabb embere.  A márka számos hírességet elkönyvelhetett már kampányai arcaként. Fővárosunk pedig úgy tűnik, egyre kapósabb, Karl Lagerfeld után 2018 legvégén a Philipp Plein Budapesten is megnyitotta üzletét, ennek apropóján kérdeztük – persze nem csak erről.

Volt már Budapesten, a megnyitó előtt?

Természetesen, mindig személyesen ellenőrzöm az üzletnyitások helyszíneit és ezen felül gyerekkorom óta rengeteget utazom. Budapest egy bámulatos város, mindig is csodáltam és büszke vagyok arra, hogy itt lehetek.

Mi a benyomása a városról?

Budapest egy hihetetlen város, tele történelemmel és gyönyörű épületekkel, vibráló és tele van szépséggel.

Hogyan látja Magyarországot, mint egy új piacot a márka számára?

Mindig is hihetetlen kapcsolatom volt ezzel a piaccal. Az itteni nagykereskedőktől mindig pozitív visszajelzéseket kaptam és az üzlet is már látszik, hogy nagyon jól megy.

Mit jelent személy szerint ön számára a divat és az öltözködés?

A divat művészet, az önkifejezés egy formája. Az egyik legkeményebb iparág az egész világon, nagyon nehéz a nagy csoportok mellett (Az LVMH, a Kering és a Richemont a világ legnagyobb luxuskonglomerátumai, számos márka tartozik „alájuk” – D.E.), de a tehetségnek mindig van helye.

Mi a válasza azoknak a kritikusoknak, akik szerint a márkája a rossz ízlést testesíti meg?

Nem igazán foglalkozom a kritikákkal. Amit csinálnak, az a kritizálás. Miért kellene, hogy ez számítson nekem? Erőteljes az ízlésem és megvan az a specifikus vásárlóréteg, amelyik reflektál a személyes stílusomra. A kommentjeik nem csak nekem, de a vásárlóim irányába is sértőek.

Van különbség Philipp Plein mint személy és Philipp Plein, a márka között?

Olyan tervezek, ami személy szerint nekem tetszik, és ami az én ízlésemet tükrözi. Én vagyok maga a márka és a legjobb nagykövet, aki ezt megjelenítheti.

A karrierje legelején egzotikus luxusbőrök maradékaiból készített táskákat és kiegészítőket. Mit gondol arról a nyomásról, ami egyre inkább terheli azokat, akik valódi bőrrel, valódi szőrmével és egzotikus bőrökkel dolgoznak?

Hiszek abban, hogy az állatok jogai fontosak és abban is, hogy be kell záratni azoknak a tenyésztőknek az „üzletét”, akik illegálisan működnek. Csak olyan beszállítóval dolgozom együtt, aki Olaszországban van és a lehető legmagasabb minőséget tudja nyújtani, az állatok életkörülményeiben is. Bár bevezettem a műszőrmét is, meglátjuk még, mit hoz a jövő! Lehet, hogy 100 %-ban öko-k leszünk. Ki tudja? De egy luxusmárkám van, és a valódi bőr és szőrme mindig is a luxus fontos része volt.

“Nincs rossz reklám, csak reklám”: a tavaly év végi Black Friday alkalmával nagy port kavart az “Itt az idő, hogy kinyírjuk az árakat” kampánya, hiszen azon a hétvégén, vasárnap volt a nők ellen elkövetett erőszak nemzetközi napja. A képeken pedig egy nő vértócsa mellett fekszik, látszik, hogy bántalmazták, a másik fotón egy maszkos alak fejszével áll a földön fekvő nő mellett. A piac viszont rendkívül zsúfolt, pláne ilyenkor rengeteg reklámkampány lát napvilágot és például a Benetton-t is az egekbe repítették a nagy vihart kavaró kampányai. Mi volt a célja ezzel a reklámmal?

Félreértették. Ironikus volt, és amit ki akartunk nyírni, azok az árak és nyilvánvalóan nem a barátnőm… A reklámban szereplő lány ugyanis a barátnőm. Hogyan lehetnék agresszív valaki olyannal, akit szeretek? Sajnálom, hogy a sajtóban az emberek néha szuper-negatívak. A vásárlóim szerették ezt a kampányt és nagyon jól mentek a leértékelések. Ez az, ami érdekel. Soha nem bántanék senkit, pláne nem nőket… akiket nagyon szeretek.

Vitathatatlanul sikeres pénzügyileg. Mit gondol, mi a siker receptje és mi az, amit az erősségének tart?

Kemény munka és az álmok kergetése. Semmi kevesebb. Soha, soha nem hagyom abba a munkát.

Személy szerint hogyan definiálja a sikert?

Ha az álmok valóra válnak. Mindig óriási álmaim vannak. Soha ne elégedj meg, ez a titkom.

Milyen elvárásai vannak az új, budapesti üzlettel kapcsolatban?

Gyönyörű az üzlet, egy igazi drágakő és az ott található kínálat tényleg az egyik legjobb. Hiszek abban, hogy sikeres lesz, de már most is az!

Szólj hozzá te is!

Még több Divat

Ne féljünk a mintás pulóvertől! divattipp

Ne féljünk a mintás pulóvertől!