Február 21. szerda
Gilberto Calzolari
A dizájner – a tavaly szeptemberben, a Green Carpet Awardon elért sikere után – először mutathatta be kollekcióját a Milan Fashion Weeken. Nem is show volt, hanem mindjárt egy élő performansz: glamúros és kortárs darabok mutatkoztak be a kifutón, telis-tele humorral és precíz részletmegoldásokkal. Igazán erős személyiséggel rendelkező kollekció, amiben a környezetvédelem és a fenntarthatóság üzenete is megjelenik.
La Perla – Fehérnemű? Igen, kérjük!
A La Perla betört a menyasszonyi piacra is: egyre több vásárló viselte a márka hálóingeit, így végül maguk is esküvői ruha tervezésbe kezdtek. A legújabb kollekció is azt bizonyítja, hogy a márka tökéletesen tisztában van a női test fogalmával – tökéletesen megmutatja, hogyan érzi magát egy menyasszony az esküvője napján.
Maryling – Téli eső a metropoliszban
Fritz Lang híres, kaotikus jövőképet bemutató Metropolisz című filmje ihlette a kollekciót, amely igazi avantgárd hangulatot varázsolt a bemutatóra. Az expresszionizmus nem csupán a színpalettán, de a formák és a sziluettek tekintetében, valamint a szabások, vonalak és anyagok játékában is megjelenik.
Gucci – Az operaház fantomja
A Gucci 2019-es őszi-téli kollekciója jóval klasszikusabb. A kollekció középpontjába Alessandro Michele a maszkokat helyezte: a ruhadarabokhoz hasonlóan védelmeznek és megengedik, hogy azok legyünk, akik csak lenni akarunk. Viszont jobb, ha nem szeretünk bele a bemutatón látható maszkokba, ugyanis azok nem eladók!
Alberta Ferretti – a ’80-as évek lenyomata
Alberta Ferretti bemutatóján a kiszámíthatatlan nő sétál végig a kifutón. Imádja a ’80-as éveket és az anyagokat. A ruhák azt üzenik, ölts magadra bármikor, öltözz fel az irodába úgy, mintha csak buliba mennél. De sajnos ez az elegy nem elég meggyőző:a lurexből készült miniruhák és pliszé-rétegek nem elegendőek ahhoz, hogy a kollekcióval méltón ünnepeljük az évtizedet.
Moncler – Divatkiállítás
A Moncler Genius kapszulakollekciók formájában mutatta meg a márka filozófiáját. Tíz különböző irányvonal, tíz merőben különböző divattervező, tíz különböző kommunikációs stílus, mindegyik mást és mást szólít meg. A monumentális kiállításon többek közt Simone Rocha és Pierpaolo Piccioli munkáit is láthatjuk.
Február 21. csütörtök
Max Mara – Az egyetem istennője
A show helyszíne a milánói Universitá Bocconi egyetem volt, de vajon szót ért egymással a divat és a feminizmus? Ha abból indulunk ki, hogy manapság a divatnak olyan ruhákat kell kínálnia, amelyek bátorítják a nőket, akkor a Max Mara csillagos ötösre vizsgázott. A kollekció maga volt a nőiesség diadala. Bravó!
Fendi – Az utolsó császár
Nehéz volt elhinni, hogy Karl Lagerfeld nem lép többet a kifutóra a show után. A Love Karl az utolsó kollekció, amelyet Karl Lagerfeld a Fendinek tervezett, és amelyről külön is beszámoltunk. 54 év sikeres együttműködés után a kollekció minden eddiginél erősebben mutatta be a letisztult sziluetteket, a finom színválasztást és a romantikus táskákat. A show-nak mennie kell tovább, de már nem lesz ugyanolyan nélküle. Ez biztos.
Prada – Félelem és fréziák
Ez a kollekció egy sötét szerelmi történetet mesél el sejtelmes sálakkal, ejtett, gyakran meztelen vállakkal és sok feketével. A darabokat virágprintek és applikációk borítják hatalmas rózsákkal és sok sárga részlettel. Úgy tűnik, Miuccia Prada azt üzeni ezzel, hogy ideje odafigyelnünk: ne becsüljük alá azt az üzenetet, amelyet a ruhák képesek a világba kiáltani.
Szerző: Mario Cossu Fotó: La Perla, Max Mara, Moncler, IMaxTree (Prada, Alberta Ferretti és Gucci)