Ne vegyük túl komolyan a divatot!

2019. március 18.
Olyan alkotókat gyűjtöttünk össze, akik a kortárs divatból indulnak ki, amit aztán merészen és játékosan kevernek a klasszikus művészettel vagy a modern politikával.

Sokan mondják, hogy a mostani divat gyakorlatilag fricska korábbi önmagának. Most olyan alkotókat mutatunk, akik ennek a fricskát mutató rendszernek mutatnak fricskát. Ami mindannyiukban közös, hogy fantasztikus humorérzékkel nyúlnak a tervezők – valljuk be, sokszor túlzónak tűnő – kreációihoz, munkáik bővelkednek szépművészeti referenciákban is, és akár a világpolitika szereplői is könnyen egy divatkampány kellős közepén találhatják magukat. Tökéletes képekbe öntik azt, ahogy sokszor gondolunk a világra. Mivel az Instagram szuper platformot biztosít digitális munkáik bemutatására, senki nem marad ki a mókából!

Hey Reilly

Akkor robbant be a köztudatba, amikor „összemosta” a sportmárka Fila és a luxusban utazó Fendi logóját. Maga is azt hitte, ebből per lesz, amikor emailt kapott a Fenditől. Ők azonban értették a tréfát, együttműködést ajánlottak és ismertsége azóta is szárnyal! Szeret a logókkal és a vizuális kommunikáció eszközeivel játszani. Mi is lenne jobb választás, mint a brit királyi család tagjait a Burberry Bruhberry kampányának arcaivá koronázni?

View this post on Instagram

it’s coming people…❤️💙 #FendiMania

A post shared by REILLY (@hey_reilly) on

Siduations

Az egyik legviccesebb Instagram-fiók, az biztos: Sidney Prawatyotin kiemeli a kifutók modelljeit az eredeti kontextusból, majd egy vizuálisan harmonizáló környezetbe helyezi át őket. (Az biztos, hogy nem ülnénk a feltupírozott hajú Kaia Gerber mögött a moziban.) Az alkotó akkor kezdett el képszerkesztő applikációkkal szórakozni, amikor új hobbit keresett magának és a dugóban ült – Los Angelesben pedig úgy tűnik, rengeteg dugó van. Nem a tervezők kreációiból csinál viccet, hanem viccessé és valódivá teszi azokat a helyzeteket, amelyekben viselhetnénk ezeket a darabokat.

Freddiemade

Freddie Smithson, egy kreatív ügynökség art directora áll a @freddiemade mögött. A kifutók kreációit gyakran szóviccekkel és közéleti, valamint a popkultúra szereplőivel fűszerezi meg. A népszerűségén sokat dobott, amikor Rihanna is megosztotta több munkáját, mi pedig imádjuk a világpolitika arcait például Balenciaga vagy Off-white kreációkban! A Brexites munkáját pedig már csak az aktualitása miatt sem hagyhattuk ki.