Vitathatatlan, hogy a divatra óriási hatással van a közösségi média és főleg az Instagram: az azonban nem egyértelmű, hogy ami az okostelefonunk kijelzőjén népszerű, azt el is kapkodják a (virtuális) boltok polcairól. Azt hihetnénk, az olyan darabok hódításának mint a farmerbugyi, a teljesen átlátszó vagy éppen szanaszét hasított nadrágok, azért határt szab a józan ész, de úgy tűnik, mégsem ez a helyzet.
A The Guardian számolt be erről az érdekes jelenségről, az egyik példaként felhozott márka a Fashion Nova, ami leginkább arról híres, hogy szempillantás alatt másolják le (és persze dobják piacra fillérekért) a Kardashian-Jenner klán szettjeit. A szinte csak hasadásokból álló nadrágjaik egy pillanat alatt elfogytak. Persze a látványos és megbotránkoztató, vagy csak egyszerűen csúnya és értelmetlen darabok ellentábort is építenek: a kereskedők posztjai alatt a dühös és értetlen kommentek is sorakoznak és számos ruhából hamar internetes mém lesz. Nem gondolnánk, hogy pont ezek a ruhák fogynak el leghamarabb, de úgy tűnik, tényleg nincs rossz reklám, csak reklám.
De hogyn lehet, hogy nem csak nevetünk, vagy éppen szörnyülködünk az ilyen darabokon, de meg is vesszük őket? A válasz viszonylag egyszerű és egy új, kísérletező vásárlóréteg motivációjában keresendő, akik nyitottak az ilyen darabokra. Valamint abban, hogy ezekben a termékekben az jelenik meg, hogy alapvetően a populáris, mainstream kultúra előszeretettel gúnyolódik a divaton és a tervezők kifutókon vonuló kreációin. A tervezők pedig inkább pénzt csinálnak ebből és bekapcsolódnak a buliba: gondoljunk csak a Vetements DHL-pólóira vagy az Y-Project farmerbugyijára, amelyek igencsak hoztak a konyhára a márkáknak.
Ti vásároltatok már meg olyan ruhadarabot, vagy kiegészítőt, amiről mások azt gondolták, hogy ennél a terméknél tényleg elment a divat esze?
Fotó: Getty Images