„A kalap pont az i-re”

2019. július 03.
A Vecsei Millinery kalapjai nem csak gyönyörűek, de a szalmakalapok a lehető legstílusosabban óvják bőrünket a nyári nap sugaraitól.

2016-es indulása óta rajongunk a Vecsei Millinery formabontó fejfedőiért! A márka alapítója és tervezője, Vecsei Zsófi itthon és Londonban is a szakma legjobbjaitól tanult, mielőtt megalapította volna saját márkáját. Az idei nyárra tervezett kollekció a klasszikusok újragondolása: a szemfülesek felfedezhetik a gondolások fejfedőit és a fedórákat is. Ha nyár, akkor pedig szalmakalap, de nem csak a strandra, hanem az utcára is. A jelszó: minél nagyobb, annál jobb! A főszerepet a natúr színek és a fekete, valamint a mintás, szövött különlegességek játsszák, amelyeket különböző szalagokkal, kendőkkel kedvünk szerint alakíthatunk.

Mi volt a legszerencsésebb fordulat az életedben?

Az, hogy felfedezhettem a kalapos szakmát, amellyel életem végéig szeretnék foglalkozni.

Emlékszel arra a pillanat, ami elindított a saját márka útján?

Egy reggelen egy londoni konditeremben szembenéztem magammal a tükörben és elhatároztam, hogy belevágok.

Van olyan tervező vagy márka, aki mellett, ahol szívesen dolgoznál fél évig? 

Stephen Jones.

Ha egy szóval kellene jellemezned magát a kalapot, mi lenne az?

Pont (az i-re).

Milyen a Vecsei-nő?

Életvidám, szeret öltözködni és mindig visel valami különlegeset és egyedit.

Ki az, aki nélkül ma nem tartanál itt?

Nagyon sok ember segített a közvetlen környezetemből, a családomon kívül kettejüket emelném ki: Földvári Zsuzsi textiltervezőt, mert rajztanáromként ő indított el a divat irányába és Várhegyi Évát, akitől pedig a kalapkészítés alapjait tanultam meg.

Hogy viszonyulunk egyébként a kalaphoz?

Az emberek itthon is egyre bátrabbak és nyitottabbak. Egyre többen szeretnek kalapot hordani és bátran keresik a hozzájuk legjobban illő darabot.

Egy kiegészítő-tervezőről általában tévesen azt gondolják…

…hogy későn kel, keveset dolgozik és csak partikra jár. Ezzel szemben az igazság nagyon másképpen fest! 🙂

Hogyan jellemeznéd a színekhez való viszonyodat?

Ez folyamatosan változik. Mindig van néhány kedvencem, most éppen a türkiz és a fukszia.

Melyik három szóval jellemeznéd a márkát?

Időtálló, modern és egyedi.

Az anyag, amellyel sosem bírtál megbarátkozni és mi az, ami abszolút kedvenc?

Nehezen barátkozom meg a természetes anyagok utánzataival, a jelenlegi kedvencem pedig a szalma.

A határidő múzsa vagy mumus számodra?

Gyakori múzsám.

Mi lenne az első dolgod, ha megnyernéd a lottót? 

Felhívnám a nagymamámat, aki már évtizedek óta lottózik.

Van olyan munkád, amire különösen büszke vagy?

Nagyon büszke vagyok arra, hogy több szezonon keresztül együtt dolgozhattam Sármán Nórival és remélem, hogy ez még hosszú évekig így lesz!

Az ideális munkatárs…

…az, aki elhivatott és pozitívan áll hozzá a nehéz feladatokhoz is. És varrástudás előnyt jelent!

Ki az a művész és zenész, aki leginkább rezonál a márkával?

Vaszary János és Schoblocher Barbara.

Amiből a legtöbb inspirációt merítem..

…a környezetem kívánságaiból.

Mit csinálsz, ha elakadsz?

Eszek egy hamburgert a Deákon a Bamba Marhában, mert gyakran az éhség okozza a pillanatnyi megállást.

Mi jelenti a legnagyobb szakmai kihívást számodra?

Egyre többen keresnek meg egyedi kívánságokkal és nekik szeretnék mindig valami újat alkotni.

Mi az az anyag, szín, forma és technika, amit már régóta ki akarsz próbálni?

A plexi, a fukszia szín valamint az áttört, íves, geometrikus formák és a 3D nyomtatás.

Milyen lesz szerinted öt év múlva a divat?

Jóval hangsúlyosabb lesz a fenntarthatóság és a slow fashion.

Ha bármit kívánhatnál, mi lenne az?

Legyen 48 órám 24 alatt!

 

fotó: Kecskés Márton, Tóth Kristóf, 2Lenses, Hencz Péter, Lengyel Anna Vera