Stella McCartney volt talán az egyik legelső divattervező, aki munkássága elejétől eltökélten a fenntarthatóságra törekszik, legújabb bemutatója is inkább egy performansz-tüntetés volt, amellyel a klímakatasztrófára hívja fel a figyelmet, de fotózta már a kampányát szeméthegyek között, szintén a figyelemfelhívás végett. A német, piacvezető sportruházati márka már régóta elkötelezett a környezetvédelem és a fenntarthatóság mellett, az adidas by Stelly McCartney pedig már több mint tíz éve sikeresen működő együttműködés a brit tervező és a sportóriás között.
A napokban rántották le a leplet az új darabokról, amelyek különlegessége, hogy teljesen újrahasznosíthatóak. A kapucnis pulóver és a teniszruha Microsilk™-ből és cellulózzal kevert fonalból, valamint ruházati hulladékból készült NuCycl™ szálból készült. Ezek a prototípusok az adidas legújabb lépései arra, hogy csökkentse az iparág környezeto lábnyomát és beváltsa azt az ígéretet, hogy biológiailag teljesen lebomló termékeket készítsenek. Az együttműködés persze nem jöhetett volna létre további együttműködő partnerek nélkül: az Evrnu-val és a Bolt Threads-szel működtek együtt, hogy létrehozzák a sport(ruházat) jövőjét. Nagyjából 92 millió tonna textilhulladék keletkezik minden évben és egyre több kutatás is foglalkozik a divat fenntarthatóságával. Épp ezért is az adidas nyitottan áll az együttműködésekhez, hogy ezeknek a problémáknak a megoldására törekedjenek. Három fő területen törekednek a hulladék csökkentésére: újrahasznosított műanyag használatával, amiből következik az újrahasznosítható termékek majd a biológiailag lebomló darabok létrehozása.
„Az újrafelhasznált műanyaghulladékból létrehozott darabok csak az első lépésként szolgálnak. A következő kihívás az, hogy teljesen megszüntessük a hulladékok keletkezését. Erre a három területre fókuszálva olyan kreatív termékek létrehozásával fogunk kísérletezni, amelyek vagy teljesen újrahasznosíthatóak, vagy biológiai úton lebomlóak lesznek. Nem tudjuk még a válaszokat, azt viszont biztos, hogy egyedül nem fogjuk ezt elérni. Épp ezért olyan partnerekkel működünk együtt, akikkel közös célokban hiszünk, így történt az Evrnu és a Bolt Threads esetében is. Az adidas a sportban szerzett tapasztalatát így ötvözhetjük azzal a speciális szaktudással, amellyel elhozhatunk egy hulladékmentes jövőt” – mondta James Carnes, az adidas stratégiaalkotásért felelős alelnöke. Stella McCartney pedig így nyilatkozott az újabb együttműködésről: „a divat az egyik, a környezetre legkárosabb iparága. Nem várhatunk tovább a válaszok keresésére és az alternatívákra. Egy nagyon nyitott megközelítésre van szükség ahhoz, hogy megoldjuk a textilhulladék problémáját, és segíthetünk abban az egész iparágnak, hogy megvalósuljanak ezek a fenntartható gyakorlatok. Az adidas by Stelly McCartney termékekkel olyan termékeket hozunk létre, amelyek a bolygó jövőjének az őrei is.”
Kattints a galériára a többi fotóért!
forrás: adidas