A Lyst negyedévente közli, hogy melyik márka szerepel a legjobban, melyik éppen a „legmenőbb” – legalábbis az internet népe szerint. A nemzetközi divat-kereső platform az eredményekhez több millió online vásárló viselkedését elemzi havi rendszerességgel, továbbá 12 000 tervező és online üzlet keresettségét és a vásárlást is listázzák a Google keresésekre vonatkozó adatai alapján. Természetesen a közösségi média sem maradhat ki: az említéseket, vásárlásokat és az elérést is nyomon követik.
Mindezek alapján úgy tűnik, most trónfosztott lett a Gucci. Már a legelején le is lőjük a poént: míg az olasz márka vezető pozíciója évek óta megingathatatlannak tűnt, a tavalyi rasszizmus-botrányuk már igencsak meglátszik a márkán és annak megítélésén, az elmúlt időszakban rosszabbul teljesít például Észak-Amerikában is.
A 2019-es első negyedéves lista élén pedig az Off-White, Virgil Abloh márkája áll, amely rendkívül népszerű a streetwear rajongók körében. A népszerűséghez hozzájárult a márka a MR PORTER-nak tervezett exkluzív kollekciója is, továbbá 4000-en iratkoztak fel a várólistára a MatchesFashion.com-mal és az Eviannal együttműködésben készült újra felhasználható vizespalackért. A második helyen a Balenciaga szerepel – a két éve indult Lyst dobogóján eddig is előkelő helyet foglaltak el.
Újonnan belépők
Az új művészeti vezető, Daniel Lee kifizetődött a Bottega Veneta számára: a márka felkerült a platform listájára és a brand párnázott cipői jelentős szeletet szeltek ki maguknak a közösségi média tortájából. Több mint 27 ezren kerestek rá a termékre, miután bemutatták a 2020-as tavaszi-nyári kollekciót. (Mi azért nem mondanánk azt, hogy ölni tudnánk ezért a lábbeliért.) A kiegészítők egyébként kifizetődőek (legalábbis a közösségi médiában biztosan): a legnépszerűbb termékek versenyében a második helyet a Jacquemus Le Chiquito mikrotáskája foglalta el. A legnépszerűbb termékek listáján szerepel még a Nike sporthijábja és a Prada pufi, szegecses hajpántja is.
Persze a lista csalóka lehet, hiszen olyan események, mint amikor Jennifer Lopez lépett a kifutóra a Versace showján az újragondolt ikonikus pálmaleveles ruhájában, hirtelen nagy érdeklődést generálnak. Vagy amikor Jason Momoa egy pink együttest viselt a Fenditől az Oscar-díj átadásán. Mi mindenesetre csak örülünk, hogy nem kell részt vennünk ebben a versenyben!
fotó: Getty Images