A 39 éves amerikai divattervező 2000-ben robbant be a divatszakmába, miután Naomi Campbell is felvette egy ruháját – Zac Posen neve azóta egybeforrt a vörös szőnyeges, drámai sikkel. Testet körülölelő, sellő-fazonú, fodros, teátrális darabjai nyomán hamar a sztárok egyik kedvenc dizájnerévé avanzsált, és közel két évtizedig tartotta is ezt a pozíciót. Natalie Portmantől Jennifer Lopezen és Katie Holmes-on át Beyoncéig számos világsztárt tudhat a rajongójának. Az Oscar-gálára öltöztette például Gwyneth Paltrow-t és Oprah-t is.
Persze teljesen más a csillogó felszín és az üzleti oldal: Posen már régóta befektetőt keresett. A márka (és a cég bezárását) bejelentő közleményben kitérnek arra is, hogy a menedzsment nagyon keményen dolgozott, hogy sikeresen navigáljanak a turbulensen változó divatszcénában és a gyökerestől átalakuló kereskedelemben. A House of Z, Zac Posen cége már régóta egy eladási folyamat kellős közepén volt, a korábbi befektető el akarta adni a részét, azonban nem sikerült vevőt találni. Biztosak vagyunk abban, hogy hallunk még a tervezőről, ugyanis 2014 óta Brooks Brothers művészeti vezetője is, és eddig is számos projektben vett részt a ruhakölteményei megalkotása mellett. A Brooks Brothers egyébként az Amerikai Egyesült Államok egyik legrégebbi márkája, amit 1818-ban alapítottak és a hamisíthatatlan amerikai életérzést kínálják a férfidarabjaik.
fotó: Getty Images