2019-ben több nagyszerű személyt is elveszített a divat: Karl Lagerfeldet, a Chanel legendás tervezőjét és az ikonikus divatfotóst, Peter Lindbergh-et is, most pedig Emanuel Ungaro is követte őket.
Nem véletlen, hogy olaszosan cseng a divattervező családneve: Emanuel Ungaro szülei még a fasizmus elől menekültek Franciaországba, ő már ott született. Az édesapja szabó volt, tőle kapta első varrógépét még gyermekkorában – azt mondják, ez volt a legelső játéka. 22 éves korában költözött Párizsba, ahol Cristóbal Balenciaga majd Courréges mellett kezdett el dolgozni. Végül 1965-ben megnyitotta saját divatházát, és nem sokkal később férfiruhákat és parfümöket is kínált már. 2005-ben vonult vissza, amikor eladta márkáját.
Ungaro a kor nőjének akart tervezni és épp ezért (a szokástól eltérően) nem volt hajlandó estélyi-ruhákat bemutatni. Látványos mintahasználatáról és az elegáns drapéria-technikáiról vált hamar ismertté, amelyek a női testet kiemelően, ám mégis kényelmesen ölelték körbe. Nem meglepő, hogy kreációi hamar kedveltté váltak a hírességek körében is: Jacqueline Kennedy és Catherine Deneuve is a rajongói közé tartoztak. A grunge megjelenésével és a divatba való betörésével kezdett el bukdácsolni a divatház, hiszen Ungaro színpompás fodros kreációi és látványos színpalettája a szabászat bravúrok nélkülözésére cserélődött abban az időszakban. 1996-ban eladta cége többségi tulajdonát a Salvatore Ferragamonak, hogy finanszírozni tudják a veszteséges couture-készítést, 1998-ban pedig elcsábította Giambattista Vallit, hogy vegye át az addigra birodalommá nőtt Ungaro-ház kreatív vezetését.
Fotó: Getty Images