Roma nők állnak modellt a cigány-magyar divatmárka vizuális kampányában

2020. március 08.
Nőnap alkalmából a Romani Design négy roma lányt és nőt kért fel, hogy Blueprint 2019-es tavaszi–nyári kollekciójába öltözve üzenjen a roma nőknek. A kollekció a kékfestés hagyományából merítkezik, és a roma-magyar kettős identitásra való büszkeséget hangsúlyozza: a hazai kékfestő műhelyek mintái és a tradicionális roma motívumok organikusan kapcsolódnak össze az összeállításokban.

„Amikor 2010-ben megalapítottam a Romani Designt, nem titkolt célom volt, hogy megismertessem a sokszor már a cigány közösségekben is elfeledett, a többségi társadalom körében pedig egyáltalán nem ismert roma esztétikai hagyományokat a divat nyelvén keresztül – meséli Varga Erika tervező. – A kezdetektől fontosnak tartom, hogy a vállalkozásunk – azon túl, hogy megélhetést és képzést biztosít roma nőknek – egy olyan tér legyen, ahol cigány lányok és nők együtt lehetnek, újrakapcsolódhatnak az identitásukhoz és egymáshoz. Nagyon élveztem ezt a fotózást, ahol ezekkel a tehetséges és csodás nőkkel a szalonunk újragondolt roma enteriőrjében egy közös napot tölthettünk el.”

A modellek közt találjuk Bódi Barbara képzőművészt és lányát, Barbarát, Fátyol Kamilla színészt és a KuglerArt Szalon művészeti vezetőjét, illetve Ignácz Juditot, az UCCU Alapítvány munkatársát.

Judit a roma lányoknak szeretne üzenni fotójával: „Rengeteg inspiráló roma nő vesz körül minket, sokszor azonban nem ismerjük a történeteiket, mert a média és közbeszéd csak az előítéleteket erősítő ábrázolásra hagyatkozik. Az én példaképem az édesanyám, egy nagyon határozott, kiegyensúlyozott, méltóságteljes, gyönyörű nő, aki tisztában van az értékeivel és a gyengeségeivel is. Szeretném, ha a fiatal roma lányok hozzám hasonlóan úgy éreznék, nőként és romaként is elég erősek, hogy megváltoztassák a rólunk kialakult sztereotípiákat.”

Fotó: Pályi Zsófia

Olvass tovább!