Magyar tervezők víziója a jövőről: Szegedi Kata és Benus Dani

2020. július 20. |

Júliusi–augusztusi lapszámunkban tíz magyar divattervezőt kértünk fel, hogy reflektáljanak az elmúlt hónapok történéseire – a maguk, azaz a divat nyelvén. A tanulságokkal, változásokkal teli újrakezdés nyomot hagy a márkáik életén is. Ők így vélekednek a jövőről.

Hogyan éltétek meg a karanténidőszakot? Mit jelképez számotokra ez a pár hónap „elvonulás”?

Kata: A műhelyünkben a karantén alatt sem állt meg a munka. Danival minden egyes nap itt voltunk, így ha elvonulásként nem is definiáljuk, mindenképp lassítottunk, átgondoltunk a márka jelenlegi és jövőbeli céljait.

Dani: Nagyon sok izgalmas projekt maradt el vagy halasztódik, így ez egyértelműen – mint sokaknak – nekünk is egy nehéz időszak volt. Ettől függetlenül nálunk abszolút nem működik a home office, bejártunk a showroomba, és a műhelyben is készülnek a rendelések, kollekciók. A kreatív folyamatok talán picit lelassultak, átgondoltabb minden, a divat világa az elmúlt években indokolatlanul felgyorsult, telített és nem feltétlenül minőségfókuszú piacként megkérdőjelezhető volt. Mi kisvállalkozásként szeretnénk továbbra is a legmagasabb minőségben, itthon gyártani limitált, kortárs művészet által inspirált darabokat, és következő tervünk az online térben való komolyabb megjelenés, hisz úgy tűnik, ez most kikerülhetetlen.

szegedi-kata-benus-dani

Hogyan hatott a márkátokra a karantén? Van olyan, amit ezentúl máshogy csináltok, amin esetleg változtattok?

Mivel a brand a kortárs művészet és az urbánus hangulat inspirálta világot képviseli, ezért ezen a vonalon megyünk tovább, egy kisebb darabszámos, ám sokkal személyesebb kollekcióval. Ahogy fentebb említettem a lassítás, a kevesebb több elve biztosan jó hatással lesz a piacra. A márkák storytellingje, a karakteres, könnyen felismerhető brand image eddig is fontos szempont volt a siker érdekében, mostantól ez még nagyobb fókuszban lesz, a minőség és a fenntarthatósági effektek mellett. A mi vásárlóink eddig is kvázi gyűjtötték az általunk készített ruhadarabokat, több év múlva is örömmel viselik őket – nem egy szezonra készültek, inkább mindig is próbáltuk művészeti alkotásokként tekinteni rájuk mintsem trendek által vezérelt pillanatnyi képre. A közeljövőben kijövünk egy, a ruháink esszenciáit megtartó, de mégis könnyebben elérhető kapszulakollekcióval.

Mit jelképez számotokra és márka számára az elkészült alkotás?

Az illusztráció alapja egy Pejkó Gergő által készített fotó az egyik, úgynevezett Object of Desire darabunkról, egy arany signature nadrágról, ami a ránk jellemző szoborszerűséggel készült. Viszont a körülményekre reflektálva nem modellen. Az illusztrációban minden megvan, ami a márkára jellemző, művészet, építészet, érzékiség jelenik meg számunkra tökéletes egységben.

Olvass tovább!

Magyar tervezők víziója a jövőről: Anna Daubner

Magyar tervezők víziója a jövőről: Anna Daubner

Júliusi–augusztusi lapszámunkban tíz magyar divattervezőt kértünk fel, hogy reflektáljanak az elmúlt hónapok történéseire – a maguk, azaz a divat nyelvén. A tanulságokkal, változásokkal teli újrakezdés nyomot hagy a márkáik életén is. Ők így vélekednek a jövőről.

Szólj hozzá te is!

Még több Divat

Beyoncé szexibb, mint valaha Adidas

Beyoncé szexibb, mint valaha