Magyar tervezők víziója a jövőről: Bódis Boglárka – Elysian

2020. július 26.
Júliusi–augusztusi lapszámunkban tíz magyar divattervezőt kértünk fel, hogy reflektáljanak az elmúlt hónapok történéseire – a maguk, azaz a divat nyelvén. A tanulságokkal, változásokkal teli újrakezdés nyomot hagy a márkáik életén is. Ők így vélekednek a jövőről.

Hogyan élted meg a karanténidőszakot? Mit jelképez számodra ez a pár hónap „elvonulás”?

A kezdeti félelmek után elhatároztam, hogy nem engedem át magam a kétségbeesésnek, hanem erőt vettem magamon, hiszen fel kellett készítenünk a családunkat egy teljesen más jellegű életmódra, aminek a végét nem lehetett előre tudni. Csak remélni mertük, hogy mihamarabb enyhül a járvány miatti félelem. A kezdeti bizonytalanság után a saját lehetőségeinkhez megszabott új feltételek mentén szerveztük a családunk életét, és igyekeztünk a pozitív dolgokra koncentrálni: az együtt töltött időre, a közös étkezésekre, sétákra, beszélgetésekre. Lelassultunk, és utólag visszagondolva erre, igazából ez igenis hiányzik.

Hogyan hatott a márkádra a karantén? Van olyan, amit ezentúl máshogy csinálsz, amin esetleg változtatsz?

Bevallom, először nagyon megijedtem, mert a méretes ruhakészítés, ami a fő profilunk, ellehetetlenült, így át kellett gondolnom, mivel és hogyan tudnám pótolni a márka kieső bevételét a költségeink fedezésére. Elsődleges célom az Elysian csapatának egyben tartása volt, hogy közösen, egymásra támaszkodva átvészeljük a karantén heteket. Megszületett a Miss Elysian sorozat gondolata, és az ötletet tett követte. Elindítottuk új kiegészítő vonalunkat, amellyel üzenni kívántunk az embereknek. Minden hónap új pozitív emberi érzés vagy tulajdonság köré épült, és egy-egy kézi rajzom egészítette ki, amit aztán kendőkre, hajpántokra, pólókra nyomtattunk különböző technikákkal. A fogadtatás minden álmunkat felülmúlta, és nagyon jó volt látni az emberek pozitív visszajelzéseit.

Hogy látod a divatipar jövőjét – itthon és nemzetközi szinten is akár?

A divatipar nagyon komoly változásokon megy keresztül, amire érdemes valamilyen módon felkészülni, és tudatosan igazítani a márkánkat az új kihívásokhoz. Átalakul az értékesítési csatornák rendszere, a digitalizáció, a fenntarthatóság egyre inkább teret hódít, és forradalmi változásnak nevezik azt a jelenséget, ami a fast fashion helyett a slow fashiont helyezi előtérbe, és ahol egyre nagyobb jelentőséggel bír, hogy a mennyiségi vásárlás helyett a minőségi vásárlás kerüljön előtérbe, és ahol fontossá válik láttatni, hogy a ruhák milyen körülmények között, kik által készülnek. Én ennek kifejezetten örülök.

A márkádon keresztül hogy tudsz reflektálni a megváltozott körülményekre?

Az Elysian mindig is a fent leírtakra törekedett. Ebben szeretnénk jobbá válni, még inkább felkészülni a kihívásokra, és fejleszteni a szolgáltatásaink színvonalát.

Mi az, amit megtartanál ebből a csendesebb időszakból – a saját életedben vagy akár a világban?

A csendet, a kevesebb autót, a hosszú sétákat, azt, hogy volt idő végre egymásra figyelni. Azt, hogy az emberek segíteni akarták egymást. Sok megható pillanatot éltem meg, amikre mindig emlékezni fogok.

Mit jelképez számodra és márkád számára az elkészült alkotás?

Nekem egy álmot jelképez. Egy átalakulást, ami az alvó állapotot követi. Egy újfajta szárnyalást, megőrizve az alapvető értékeket, amikben hiszek: a szabadságot, a szelíd erőt, a finomságot.

Olvass tovább!