A TikTokot még 2016-ban alapították Kínában, ami hatalmas sikertörténetté nőtte ki magát az évek során. A felület popularitása a karantén idején tovább nőtt, ugyanis a divatipar is rákényszerült, hogy új megoldásokat és csatornákat keressen. A TikTokot egy szempillantás alatt ellepték a rövid, komoly, művészi divatvideók, amiknek aztán az internet megszámlálhatatlan megosztást hozott.
Legkésőbb a #harrystylescardigan és a Gucci kihívása után mindenki számára világossá vált, a TikTokban hatalmas a potenciál, tökéletes „helye” lehet a divattal kapcsolatos tartalmaknak. Ez magyarázza, hogy megszülethetett az egy hónapon át tartó TikTok virtuális divatshow, ahol az olyan nagy brandek mellett, mint a Louis Vuitton vagy a Saint Laurent, a kortárs tervezők is helyet kapnak. Például a JW Anderson brit márka is „itt” mutatja be 2021-es tavaszi–nyári kollekcióját. A virtuális platformmal nemcsak az élő divatbemutatók műfaja, de az Instagram mint a divat első számú felülete is komoly riválist kapott, ráadásul egyértelmű, hogy szemben az Instagram tudatosan szerkesztett, olykor művi tartalmaival ellentétben a TikTok lazasága sokkal jobban bejön az embereknek, hiszen az felszabadultabb és hitelesebb felvételekkel dolgozik.
TikTok-influenszerek: Bria Alana, Ayzha Nyree és Mikeila Jones
„Lehetőségünk volt megfigyelni, mit jelent a luxusdivat a kultúra és a társadalom számára azáltal, hogy a TikTok a karantén alatt eljuttatta azt az otthonokba” – nyilatkozta a divathónap kapcsán CeCe Vu, a TikTok divattartalomért felelős vezetője. Persze a téma kapcsán azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a TikTok célközönsége elsősorban a 13–24 éves korosztály (69%), amelynek költési potenciálja hatalmas.
Forrás: The Guardian
Fotó: Getty Images