A milánói divathéten valamennyi show különlegesre sikerült: míg a Moschino kreatív igazgatója babákat ötlöztetett be, a Salvatore Ferragamo kreatív felelőse Hitchcock filmjeit elevenítette fel, addig Donatella Versace a munkatársaira koncentrált, akiknek nemcsak ingyen biztosította a Covid-tesztet, de úgy határozott, itt az alkalom, hogy ők legyenek azok, akik az első sorból nézhetik végig azt a kollekciót, amit közösen alkottak meg. A milánói divathét bemutatójáról készült videón a közönség soraiban őket láthatjuk.

Magát a kollekciót az óceánok misztériuma és a görög mitológia egyik alakja, a szépségéről híres Medusza ihlette, aki két gyönyörű testvérével együtt megsértette Pallasz Athénét. Az istennő haragjában olyan rúttá változtatta őket, hogy aki rájuk nézett, azonnal kővé dermedt. A gorgók (így hívták a három lánytestvért a mitológiában) visszataszító lényekké változtak, kígyók tekeregtek a hajuk helyén, éles fogaik voltak, áthatolhatatlan pikkely fedte testüket, disznóagyaruk, aranyszárnyuk és rézkezük volt. A lények közül egyedül Medusza volt halandó, akit Zeusz fia, Perszeusz fejezett le, a levágott fejet Pallasz Athénének ajándékozta, aki pajzsára tűzte, és a csatákban arra használta, hogy ellenségeit kővé változtassa.
Medusza alakja a Versace divatház kifutóján kelt életre újra azért, hogy megmutassa erejét, magabiztosságát és szépségét. A Versacepolis egy, az óceánok és tengerek alatti álomvilágba visz, hogy álom és a mitológia találkozhassanak – a néző pedig egy kis időre elmenekülhessen abból a világból, amit mind a mai napig egy láthatatlan vírus irányít.
Kattints a fotóra a galériáért!
Donatella Versace minden munkatársának ingyen biztosította a Covid-tesztet
Fotó: Versace
Olvasd el ezt is!